Gaffa:

Kort notis i Danska Gaffa:



Comments
Posted by: michelle i malmö

31 mars! halvsprang hem från busshållplatsen idag för att lyssna på nya skivan. din musik är som böcker för mig en spegel av min värld som berättar något nytt om den varje gång jag lyssnar. tack.

2010-03-31 @ 12:53:09
Posted by: David

Tack Michelle, jag blir valdigt glad av att hora (jag skriver pa en amerikansk dator...ska vara hora, fast med prickar ovan "o"...) detta! Hoppas verkligen du tycker om skivan :-)

2010-04-01 @ 01:55:38
Posted by: Oscar

Fantastiskt kul med en ny skiva! Den ska inhandlas och njutas av. Hur går det med allt? Blev det något litet releaseparty i kyrkan där du jobbade?



Musiken du gör är underbar, sluta aldrig.

2010-04-01 @ 15:15:51
Posted by: Andreas

David!

Nu har jag lyssnat igenom skivan ett par gånger och jag måste säga att den är svinbra! Bättre än amaterasu om du frågar mig. Om man nu ska jämföra... Simple Mathematics står som höjdpunkt, men det kan ju vara igenkänningsfaktorn som gör att den känns stråt vassare än övriga låtar. Hoppas verkligen att skivan säljer, jag har i alla fall spridit till alla jag känner att DF is back in town! Eller åtminstone din musik :-)

På återhörande



// Andreas, Sthlm

2010-04-01 @ 15:52:52
Posted by: Andreas

Förresten, vet inte om du minns men efter ditt mini-gig i E-tuna förra året hade vi en pratstund vid ett bord och du gav mig musiktips. Det ena är jag ganska säker på var Nick Cave, men det andra tipset, som jag sedan kollade upp och gillade, har jag glömt vad det var...det var något med "The..." och om jag inte minns fel var ett "O" inblandat i efterföljande ord... Minns du? Kan du hjälpa mig?

Tack på förhand!



/Andreas, Sthlm

2010-04-01 @ 15:58:28
Posted by: David

Jodå Andreas, jag minns dig! Det var en trevlig kväll i Eskilstuna...

Jag är säker på att det var The National jag snackade om, de släppte en skiva för ca tre år sedan som heter The Boxer, den är fantastisk, kolla upp den!



Tack för de fina orden, det värmer!



Allt gott



David

2010-04-01 @ 17:08:33
Posted by: Pernilla

Hej David. Igår fick man hem din skriva i brevlådan och den var verkligen efterlängtad. Både jag och sambon älskar den :) Du gör fantastisk musik och även Sara!! Önskar verkligen att man får se er två igen någon gång.



Ha det så bra, kram Pernilla.


Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks