Listen up!!

David & Sara

You can only hear it here: the brand new track "Tears Are In Your Eyes", which is a demo recording I did in May. It will eventually feature the love of my life Sara Culler on backup vocals. She's not on this version, but you can get a pretty good idea of how it will sound. We've performed this song live a couple of times and if by any chance you happen to be in Germany or Austria this September (16-24th)  you just might get a chance to hear it live!!
Enjoy!

Click here!

Guds Vrede!!!

Jag vet inte om det här är officiellt ännu, men jag och Sara har tackat ja till att spela i Johanneskyrkan i Malmö den 28:e Oktober. Om allt funkar och går i lås så kan det bli en jättefin spelning tror jag.
Kom dit och lyssna, jag ska försöka att stryka alla "fuck", "shit" och dyligt ur texterna för att inte dra på mig Guds vrede. Fast en ny låt som jag kommer framföra innehåller frasen "...what the hell is it you see..."
Är sådana ord ok. i guds hus?
Ja inte fan vet jag, men ni är varmt välkomna i allafall!!

En spelning! A Gig!

Om ni inte redan vet det så spelar jag (med band) på Stengade i Köpenhamn på fredag (2/9). Det är sista gången Marcus Cato är med på gitarr, så kom och se på honom! Om man vill kan man lyssna på musiken också.

Jag ska ut på Tyskland / Österrike- turne också.Alla datum är inte helt spikade ännu, men Berlin, München, Hamburg och Wien får besök. Bland annat...


Come to Stengade in Copenhagen this Friday (September 2nd) and see me play live with my band. Last show ever with the current line up before the band is joined by Tomas Ebrelius on guitar!

Me + the band will go on a Germany/Austria tour late September, including Hamburg, Berlin, Wien, München and more. Check this site for updates

Så här kan det se ut när jag spelar med bandet  :-)

David + bandet , KB 3/3 -05

Photo copyright
Paul Ström


Premiär!

Jag har öppnat en blogg för att slippa hänga på Citizens sida jämt! Jag skall försöka skriva här då och då, samt lägga in bilder och annat. Skall bara lära mig hur man gör först...

This is a new webblogg for David Fridlund.  I'll try to keep this page updated and give you all info about gigs and stuff regarding me myself and I... (my solo project that is..)

Everyone's invited!

/David

My first  pic in the blogg!

foto: Sara Culler