Växjö och Borås and back again...

Det var en jävligt trevlig helg det här! Ska skriva lite om den i morgon och lägga upp lite bilder också.
Men nu är det Söndag kväll och snart kallar sängen för jag ska upp tidigt tidigt i morgon och det är så jävla trist...

Växjö och Borås

Ytterligare två spelningar är nu bokade:

CAFÉ DELUXE, VÄXJÖ 29/5

ROCKBORGEN, BORÅS 30/5

Det är ju redan nästa helg så det är kort notis, men jag hoppas verkligen att några hittar dit.
Jag har sammanställt en slags samlingsskiva över de senaste tio åren, med demoinspelningar som jag gjort - mest outgivna låtar men även ett par versioner av låtar som finns på skiva.
Jag kommer ha med mig  ett gäng till försäljning med mycket vackra hemmagjorda omslag!

Ses!

Två Spelningar klara!

Hej govänner. Nu är det klart med två spelningar i alla fall:
Debaser Slussen (jag tror att det är slussen, men ärligt talat vet jag inte riktigt...måste nog dubbelkolla detta!)
 sthlm den 5 Juni
Picknickfestivalen, Göteborg den 6 Juni

Det vore hemskt roligt att se lite folk där, så ta er i kragen och to dit era vänner och er själva!

I Hotell lobbyn.

Klockan är ett på natten ungefär och vi sitter här i hotellobyn på frimurarhotellet i Linköping efter en heldag/helkväll med spelning och en tillhörande öl. Ljudkillen var en gammal bekant från tidigare Linköpingbesök, Gert, en av de bästa och trevligaste ljudkillarna i Sverige. Spelningen var bra även om både Sara och jag var lite ringrostiga eftersom vi inte gjort en livespelning på nära nog två år, varken med hennes musik eller min.
Nu ska vi upp och sova och i morgon blir det hyfsat tidig uppgång med bastu och bassäng, kanske t.o.m. en sväng i gymmet, men ärligt talat tror jag det när jag ser det.

Det var en bra kväll i alla fall!

Minnesvärt: Vi tankade bilen i Jönköping och när jag skulle betala visade det sig att mitt kort var tomt. Vad göra? Som tur var hade Sara någon hundring på sitt kort, så tack och lov löste det sig. Vad gör man annars i det läget? Putsar bilrutor i ett par timmar? Eller pumpar de ut bensinen ur tanken?

Linköping, Gula Studion, Eskilstuna står på agendan.

Äntligen tog tisdagens arbete slut. Det var ovanligt tråkigt idag eftersom vi en gång i månaden har sk. arbetsplatsträff på jobbet och varje gång vi har det påminns jag om varför jag inte läste vidare efter nionde klass - jag blir så jävla sömnig så fort jag sätter mig i ett rum och lyssnar på någon som står längst fram och pratar. Precis som en mattelektion slår sömnen på hårt och skoningslöst.

I morgon ska jag iväg till Linköping för att kompa Sara när hon spelar på ett studentställe, kommer inte ihåg vad det heter...och på lördag bär det av till Eskilstuna och café Sylvia för ett akustiskt framträdande. Det blir tyvärr bara jag, det hade blivit något missförstånd med hur många som skulle komma, så Sara stannar hemma. På det viset räcker gaget till fler räkningar.
Om allt går vägen ska jag dessutom hinna vara i Malmö under Torsdagen och mixa "Diamonds & Photographs" som ska bli första singeln från nya plattan! Det sker på Gula studion i Malmö, tillsammans med Jens Lindgård. Jens spelade in de två första albumen med D&TC och det känns jättekul att få jobba med honom igen. Han är duktig och har en sjuk humor som passar mig perfekt.
Äntligen händer det något!