Min Chef och jag

Jag jobbar som bekant som brevbärare för att försörja mig. Min ingångslön är 16000:- / månad innan skatt.
Min chef och tillika Postens VD har en ingångslön på 900 000 :-/ mån.

Är det bara jag som tycker att det är helt otroligt sjukt att någon har en sådan månadslön?
Någonting är väldigt fel när man betalar ut sådana löner. Vad har han gjort som rättfärdigar sådana fantasisummor? Kanske har han revolutionerat Postens organisation och därmed ökat effektiviteten på ett sätt man bara kunde fantisera om kunde ske?
Kanske är han Jesus och kommer att rädda oss alla?
Inte vet jag, men i mina ögon ser det jävligt illa ut.

Någonting måste göras, sådana här saker kan man inte bara knyta näven i fickan och muttra i fikarummet över för det här är så jävla fel.
Postarbetare  i hela landet - förenen eder!


Comments
Posted by: Sara

Det är ju helt sjuukt!

vad ska dom göra med den summan tro? Köpa bilar, köpa ett hus i spanien?

Det jag tycker är sjukt med är att det finns griniga gubbar som ruvar på miljoner som lever fattigtför att dom inte vill bli av med sin förmögenhet. Dom vill behålla sin titel som miljonär.

Tänk om pengarna kunde delas upp istället. och Som din chef. Han kör nog bara lite pappers arbeten. Visst han kanske förtjänar att få lite mer än vad du och dina likgiltiga medarbetare får. Men inte sisådär 800 000 kr mer! Jag menar, Jag slår vad om att ni gör ett hårdare jobb!



Jag hoppas verkligen att han skänker pengar till någon fond! Någon rättvisa får det va!

Posted by: Pernilla

Jag och sambon och hans föräldrar diskuterade det vid middagen idag....helt sjukt är det!!

2008-11-19 @ 22:48:10
URL: http://candygirl84.webblogg.se/
Posted by: David

Jag lovar att vi jobbar hårdare än honom! Jag har inte ett ruttet lingon att ge för honom och hans gelikar. Tyvärr är det någon slags genomsyrande mentalitet, som jag tror aldrig kommer försvinna, att man tycker det är okej att roffa åt sig så mycket som möjligt utan någon sympati eller empati för andra människor. Djungelns lag råder - äta eller ätas och störst går först.

2008-11-20 @ 19:41:19
Posted by: Makkadam

Pophöger som man är har jag inget principiellt mot höga löner men när det är inom ett statligt bolag måste man tänka till. Stadsministern är den inom staten som borde ha högst lön.



Men samtidigt måste jag vara försiktig för att uttala mig om specifika personers lön eftersom jag inte ens har någon aning om vad hans arbetsuppgifter är eller vilket ansvar han har. Bruka gå efter den principen att inte döma folk jag inte har någon aning om.



Men det man ska passa sig för allra mest är att diskutera politik på webben ^^



Slutet på november snart... Bär iväg till huvudstaden gissar jag .-D

2008-11-21 @ 09:18:14

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks