En kokt kräfta som blev en bil med en tant i.

Jag drömde en vääldigt märklig dröm om att jag och Sara skulle koka kräftor, men det var bara en kräfta och när vi hällde av vattnet och det var dags att äta så levde den fortfarande, den krälade omkring och mådde inte så bra. Ingen av oss klarade av att slå ihjäl den och plötsligt var den jättestor, den växte och växte tills den var stor som en bil och helt logiskt så var den plötsligt en bil och det satt en kvinna i den och ett barn i baksätet och kvinnan försökte starta bilen men den gick inte igång för den var ju egentligen en kokt kräfta men hur fan förklarar man det för någon som bara vill ha igång biljävelen och köra dottern till dagis? Vi knackade på rutorna och vinkade och gestikulerade, men hon trodde nog att vi försökte råna henne för hon ignorerade oss i allafall totalt tills hon lyckades få fart på bilen/kräftan och sakta köra iväg.

Snurrigt. Vad går jag på som gör min hjärna sådär?

Fredag. Tagit en afterwork öl med min farsa som är på besök. Den slank ner i magen fort som en kokt kräfta. Det hade varit gott med en till, men istället höll vi oss till den gamla trötta klyschan om att "...bara ta en öl..."

I en trapp som jag delade ut post i idag så hade någon lagt en hundbajs utanför någons dörr. Det luktade inte så gott. Jag undrar vad lägenhetsinnehavaren ifråga hade gjort för att förtjäna något sådant...?


Comments
Posted by: sandra

hahaha! knäpp dröm;)

Posted by: Makkadam

Jag hoppas att det inte är en återkommande dröm .-)

2008-11-15 @ 12:03:33
Posted by: Sara

Drömmar kan vara hur sjuka som hellst. Det är väl ens undermedvetna som leker lite.



Haha lite omoget att lämna hundbajs utanför någons dörr.

2008-11-15 @ 15:34:02
Posted by: David

Varför bara en öl, när det är fredag och allt? :)

2008-11-17 @ 22:10:22
URL: http://davidnilsson.wordpress.com

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks