En sjua vinyl

Hej Malmö, ditt grådaskiga gamla mähä. Du bjuder på moln idag, moln som hänger ner över staden som snötyngda granar som hukar under tyngden.
Jag kommer att lämna dig om du inte skärper dig. Kanske lämnar jag dig ändå, du har fått många chanser av mig.

Det är söndag och jag njuter en långsam utdragen frukost på balkongen. Jag kanske inte är kär i Malmö längre, men den här balkongen älskar jag.

I går var jag och Sara i Köpenhamn för att bli fotograferade till ett skivomslag. Det ska bli en vinylsingel, ett projekt som startade för över ett år sedan (ett och ett halvt snarare...) det har varit många turer kring det hela och tiden har runnit iväg som den så ofta gör, men i går togs det lite bilder iallafall. Killen som höll i kameran är en dansk snubbe som vi har mailat med under flera år, han är en kille med ett hjärta av guld och han har alltid varit otroligt uppmuntrande i stunder när det varit mindre bra med självförtroendet.
Jag har ingen aning om ifall vi såg bra ut eller om vi bara lallade runt och såg ut som två vilsna själar, det kändes lite så - det är alltid jävligt konstigt att bli fotad sådär - men jag litar på Anders omdöme och förmåga att skapa något vackert ur något litet...

Köpenhamn är fint. En dag ska jag bo där.

Comments
Posted by: Makkadam

O My God som kiddsen säger nu för tiden .-D



Att man inte har en vinylspelare bara... Tror Far min har en gammal på vinden... Ska rota fram den.



Finns det något datum på släpp?

2008-07-13 @ 15:52:43
Posted by: Sara-san

Finns det beppe katten t-shirts kvar att köpa?



Lycka till med vinylsingeln, och jag tror nog att omslaget blev bra. Men det är ju alltid insidan som räknas?

Posted by: David F

Hej Sara!

Visst finns det tröjor, bara gå in här: http://davidfridlund.webblogg.se/2008/may/nya-trojor-till-salu.html

så hittar du nog fram till rätt plats.



Insidan är allt

;-)

Ha det fint!

2008-07-14 @ 17:46:58
Posted by: Sandra

Åhå! Låter fint med en vinylsingel!:) Håller med om att Köpenhamn är fint, vill också bo där någon gång i framtiden.

2008-07-15 @ 20:19:28
Posted by: S

Vad har hänt med david and the citizens hemsida?



2008-07-23 @ 00:34:14
Posted by: David

Citizens hemsida finns inte mer eftersom jag inte hade råd att betala för den.

2008-07-23 @ 15:59:14
Posted by: Makkadam

Det är tyst och tomt i Malmö. Här har jag till slut lyckats lära mig min första låt på gitarren. En sommar tog det. Jag kan säkert 20 intron men bara en hel låt.



Hoppas det går framåt med LPn. Ser verkligen fram emot att höra/se/känna den.



Lev väl.

2008-08-04 @ 14:06:06

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks