Istället för musik: förvirring

Det känns som om det varit grått konstant sedan i slutet av Maj. Tyvärr är det inte så långt från sanningen. Malmö är Mordor.
Jag har träningsvärk och det är skönt.
Min superfina dator står inne i vardagsrummet och undrar var jag tog vägen. Jag körde fast och nu måste jag ha teknisk support av min vän Daniel. När han har tid.

Jag är egentligen bara bra på att skriva musik och att spela den, allt det andra runtomkring, som att förstå mig på det tekniska med datorer och externa ljudkort, studsar liksom bara av mig. Som vatten på en vaxad yta eller något. Eller kanske mer vackert - som vatten som rinner av en svan som majestätiskt paddlar runt i havet.
 Med andra ord har jag inte varit så värst kreativ de senaste dagarna. Men jag försöker att inte stressa upp mig över det och tänker att det ordnar sig när det ordnar sig.
Fortfarande har vi ingen replokal att vara i och ibland undrar jag om inte alla tecken talar emot mig. Kanske är det egentligen meningen att det är dags för mig att ta en lååång paus från allt som kallas kreativt och bara jobba, träna och försöka ha det bra, utan att tänka på allt sådant som att spela in eller repa eller vad det nu vara månde...
Och tro mig när jag säger att jag inte säger detta på ett gnälligt vis,  jag bara tänker högt på vad livet egentligen vill med mig.
 Eller jag med det för den delen?

Jag har alltid sagt till mig själv att det värsta som kan hända vore att vakna en morgon när man är sextio och undra var livet tog vägen och varför man fegade och inte vågade följa sina drömmar, sitt hjärta. Men vad gör man när drömmarna och hjärtat och allt det där till slut hamnar ivägen för glädjen och man spenderar mer o mer tid på att kämpa och slita för den där drömmen, utan att känna glädje?
Vad gör man när drömmen blivit ett ok, ett måste som mer och mer tar över ens liv utan att ge tillbaks så mycket som det en gång gjorde?
Jag vet inte. Det är okej, livet tar de vägar det behöver och ibland är det bästa man kan göra att bara följa med och se vad som händer. Istället för att kämpa emot.

Det blir vad det blir, men ibland är det jävligt snurrigt i huvudet alltså.
Som Bob Hund sade en gång i ett avlägset liv: I stället för musik: förvirring




Comments
Posted by: sara-san

vad som en händer, så hoppas jag att du inte tar en allt för lång paus från musiken? det har jag också undrat, om man bara ska flyta med i strömmen eller göra motstånd. det är krångligt det där. men vad du en väljer att göra så hoppas jag att du väljer rätt väg.

2008-01-26 @ 17:52:15
Posted by: Kogo

Jag kommer alltid att tro på dig David. Just nu verkar det för jävla mörkt men en dag smäller det bara till. Det måste det göra för annars finns det fan ingen rättvisa. Precis som i din låt Devil. Jag är en sån som tror på att man "får vad man förtjänar" och detta kan bara inte vara slutet med din musik. Detta är inte vad du förtjänar, så jag både hoppas, tror att ditt liv kommer att
bli lättare inom en snar framtid.

2008-01-30 @ 13:42:43
Posted by: Makkadam

Gräset är alltid grönare på andra sidan. När man har ett svenssonliv så vill man kanske bara skilja sig och tågluffa i Tibet. När man väl sitter där på tåget i Tibet så vill man bara sitta framför en brasa hemma under en filt.

Hoppas datorn vill funka snart igen.

2008-01-30 @ 14:20:35
Posted by: Magnus J

Hej Herr D!

Läget med mig är bra, saker rullar på mm! Jag har energi över, kan bjuda lite på den på söndag. Du behöver lite inspiration, du är grym ju!

/M

Posted by: Adam J

Hey david och god fortsättning på det nya året. Själv har jag varit i Norge, rättare sagt 30 mil om Trondheim på en liten ö kallad Abelvaer. Slitigt bort 3 månader av mitt liv för lite pengar som skall trygga mitt liv en tid framöver. Har knappt haft tillgång till internet på denna tid så ursäkta den sena posten men bättre sent än aldrig right?

Iallfall, hoppas ni hittar en lokal att repa i.
tråkigt är när dom som verkligen förtjänar att leva på sin musik ständig får motvind och regn på sig. Men man skall se framåt! 2008! Hoppas fenomenet David Fridlund sprider sig i USA som en löpande eld.
skall själv resa runt i usa i 2 månader nu i början av februari. har du några tips på ställen att besöka är det bara att hojta till.

p.s minns du den gången för ett antal år sedan då du satt i göteborg på skivfyndet och signerade "until the sadness is gone" och jag sa till dig att "hanging in the air" troligen är en av mina absoluta favoriter i livet...det står jag fortfarande för.

tack...

2008-02-03 @ 02:55:16
Posted by: Laura

Imagine an Italian who is wondering in a music shop in Sundsvall just looking for some good Swedish artists. That Italian hadn't any clue about swedish music and totally randomly bought a David Fridlung cd... and now she can definitely say it was a very good choice! ;-)

Best greets from Italy!
Laura

i can't read swedish, pity... would love to understand something here!

2008-02-04 @ 20:48:58

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks