Min musik är inte för dig.

Häromdagen skrev jag en blogg om det faktum att jag inte tänker kalla mig David & the Citizens längre. Efter en halv dag skrev "Hasse" följande kommentar (och jag vet att jag egentligen inte borde bry mig, men det är inte första gången "Hasses" åsikt yttras och det får fan räcka nu):

Hasse om David & the Citizens Forever! Kanske senare
...: Ok du är väldigt stolt över ditt numera nedlagda projekt. Fint. När ska du dumpa Yoko? Det är en helt rak/ärlig fråga.
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 85.230.12.60


Jag har bara ett par saker att säga till dig "Hasse". För det första: människor med din mentalitet tillhör inte de som jag skulle vilja ha som lyssnare, min musik är gjord av kärlek, från hjärtat och är alltså inte riktad till sådana som dig.
Du tror du vet någonting om den så kallade "Yoko", men du har fan ingen aning om någonting så håll dina barnsliga och jävligt elaka "spekulationer" för dig själv. 
När bandet "splittrades" i början av 2007, spreds en jävligt elak historia via en musiksite där hela skulden till bandproblemen lades på Sara. Jag som var centrum i bandet vet ju att det fanns andra orsaker till problemen. Jag tror att alla som har något i huvudet förstår det också, men tyvärr sprids ju skvaller och förtal fortare än vinden och jag, men framförallt  Sara har mått jävligt dåligt av det som skrevs. Det hugger som knivar. Så du vet det "Hasse".
Jag  gissar att du tillhör "indietalibanerna", de hårdföra elitisterna som sitter och hänger på nätet och slänger hånfulla kommentarer omkring sig på olika nätsidor och forum.
Varenda jävla gång man släpper en skiva och den blir recenserad någonstans så kan man ge sig fan på att en sådan som du fort som fan är framme och hugger med kniven och rackar ner på det man gjort, letar fel och brister. Det är  så jävla tråkigt att bjuda på sig själv när man vet att ni gamar är framme och bara väntar på att få slå till. Gör något själv istället. Försök göra något som betyder något istället för att jaga efter andra.
Det är enkelt att vara kaxig när man sitter hemma vid sin dator och skriver, men ta du och tänk på att  det du gör sårar mer än du fattar. Jag är heller ingen vilseledd idiot som är styrd och manipulerad av en elak flickvän om någon nu trodde det. Jag vet vad jag vill och jag vet vad jag gör. Jag vet hur man skriver bra låtar och jag vet vad min och Saras kärlek är värd.

Detta med att spekulera kring Yoko är dessutom så jävla svagt och uttjatat. Det finns väl egentligen ingen som vet något om Beatles och Yoko/Lennon. Jag tror inte John Lennon heller var en svag människa som vilseleddes av Yoko och tappade kontrollen. Det är bara svaga människor som tar till sådana argument för att "bevisa" något.


Jag kommer inte fortsätta tjafsa om det här mer så fler hånfulla kommentarer kommer inte publiceras.




Comments
Posted by: Lisa

Hej David och Sara.



Jag tycker att det är konstigt att det varit så många rykten och att de spridits så länge! Hur är det man brukar säga, "tomma skallror låter mest"..? Skönt att du säger din mening som ombyte och faktiskt är det konstigt att folk har så mycket åsikter om din musik och hur du ska leva ditt liv. Det är väl vad jag förstått du som gjort närmaste allt i the citizens



Stå på er, vi är många på er sida! (man har ju sett och hört hur andra betett sig..)

Mycket kärlek

/troget fan

2008-08-10 @ 15:49:25
Posted by: Magnus J

Skärp dig Hasse!



Heja David och Sara!



/Magnus, Blända och Lilla Djuret

Posted by: Matte

Fruktansvärt töntigt och omoget av Hasse. Jag har njutit av dina soloalster och vet att du är en jävligt bra låtskrivare, jag har också lyssnat på Saras grejer och vet att hon har talang som sprutar ur öronen. Ingenting varar för evigt, förändring är kreativitetens moder men vissa människor har svårt att hantera förändring. Kör du bara på och gör din grej, det som du gör bäst. Om det heter "& the citizens" efteråt eller inte skiter jag fullständigt i, jag lyssnar på musiken. Hälsa Sara!

2008-08-11 @ 09:54:46
URL: http://mattematarmonster.blogspot.com/
Posted by: Makkadam

Idioter finns det alltid. Idioter som utnyttjar att andra skriver öppet om sin vardag. Låt dock inte socialt inkompetenta människor stoppa dig. Vill ha kvar dig här!

2008-08-11 @ 20:13:22
Posted by: Sandra

Fattar inte hur en del männsikor lägger ner tid och energi på att förstöra för andra. Vad är poängen?



Stå på er!

2008-08-11 @ 21:26:03

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks