Fredagefterjobbet...

...klockan 16:08 börjar det riktiga, verkliga och viktiga jobbet - musiken.

I Måndags gick jag en ny postrunda och det tog en jävla tid. Vid ett tillfälle när jag kände att det inte var särskilt kul, kom en kvinna i femtioårsåldern fram. Med finlandssvensk brytning sade hon : "Du har mitt drömjobb! Är det svårt att cykla med sådär mycket post? Hur är jobbet?" Jag svarade att det är stressigt, svettigt och dåligt betalt. "Hmm...jag tror att det är mitt drömjobb, men jag har aldrig provat..." sa hon och gick iväg. Jag fortsatte min runda, var klar kvart i fem - slutade egentligen kl. fyra...

Ännu en måndagtillfredag har jag offrat på att kuta runt med post och nu är det fan på tiden att det blir lite musik gjord. Det börjar falla på plats en hel del nu, men jag har ingen brådska. Jag ska fila och pilla så länge jag har lust, jag har ju ändå ingen stress eller press på mig längre och det är skönt. Kanske tar det ett par månader, kanske ett par år, vem vet.?

Jag drömde att jag träffade Håkan Hellström härom natten. Han hade spelat någonstans och jag var helt uppriven av gråt för jag tyckte han var så jävla bra. Jag gick fram och tackade honom gång på gång för att det var så fantastiskt. En kort, konstig dröm...

Snart kan man köpa t-shirts med Beppekatten på - helt nytryckta tröjor som inte finns att få tag i någon annanstans än via mig. Mer info om det kommer snart! Håll ögonen öppna!

Allright, nu har jag inte tid med det här - ska in till piano och dator.






Comments
Posted by: Johan Selin

Hej David!
Kul att läsa din blogg. Jag hittade den när jag tog fram mina David & the Citizens-plattor och därefter spontan-gogglade lite. En fin överraskning. Måste säga att dina låtar är lika bra som jag minns dom, möjligen ännu bättre idag. Själv är jag bosatt i Göteborg, pluggar musik och spelar i olika projekt. Hojta till om du behöver en basist nån gång, och läs min blogg om du har lust. Ha det! Bästa Hälsningar! Johan Selin

Posted by: Kogo

Jag vill ha en T-shirt! Och jag kanske är intresserad av gitarren.

2008-04-22 @ 01:36:39
Posted by: Sandra

Ser framemot t-shirtarna!:)

2008-04-23 @ 01:23:46
Posted by: sara-san

jag vill väldigt gärna köpa en t-shirt, ungefär hur mycket kommer det kosta, och hur köper man dom? kommer det finnas att köpa på din hemsida eller nåt?

2008-04-23 @ 14:03:21
URL: http://zo0et.blogg.se

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks