Dåliga låtar invaderar min hjärna.


Fan alltså, jag måste nog köpa en ipod eller billig mp3spelare för jag har hela tiden de sämsta låtarna från radion på huvudet när jag jobbar. Oftast står P3 på på jobbet och jag antar att man suger in mer än man anar. Jag har t.ex. vaknat flera dagar med Alcazar på huvudet..."we keep on rockin´ can't get enough..." uuugh, jag ryser för det är så dåligt och ändå kommer jag på mig själv med att nynna på skiten.
Det kommer en och annan bra låt emellanåt också, det ska erkännas, men jag vet inte vad de heter eller vem det är som gör dem.
Den sämsta som går just nu dock, måste vara den där låten som heter typ "In this club" där hela texten går ut på att killen vill "älska" med bruden. Här och nu, på klubben, framför alla. "I wanna make love to you in this club, in this club...have you ever made love to a thug in a club..." Det är bara så dåligt och vore jag lite mer rabiat skulle jag dessutom säga att den har en märklig syn på kvinnor. Lägg upp dig här på dansgolvet så gör vi "det". P3 spelar den hela tiden och jag fattar inte varför?

Håkan Hellströms nya singel växer för varje lyssning dock, han är jävligt bra den gode Håkan...

Det är Lördag och jag ska jobba lite snart. Hittills har jag ätit en lång frukost, städat, lagat punktering och nu ska jag dricka en kopp kaffe till och den ska jag njuta av för det är de små detaljerna som gör det, eller hur?


De här bilderna har absolut ingenting att göra med texten ovan. De är bara några tradiga landskapsbilder tagna från bilen under en utflykt till Österlen förra helgen.
Det är grått. Grått är ordet, sa Bull.

Comments
Posted by: donken

heij!
Dåliga låtar, ja.
P3 suger för det mesta.
Vrid över till P2 eller P1.
EDär får man mer oförutsägbar musik.
På tal om musik, ja.
Idag såg jag filmen "once" på bio.
Om en gatumusikant i dublin bla
Tyckte musiken och låtarna påminde ganska mycket om david and the citizens. Har ni sett den?
Årets bästa skiva såhär långt?
The dodos "visiter" sjukt bra.
Tätt följt av kanadensiska Plants and Animals debutskiva.

2008-04-07 @ 20:14:04
Posted by: Makkadam

Jag sa ju det .-) Den första lyssningen är bara en första lyssning. Det krävs tid. Frågan är bara hur många lyssningar som behövs innan man börjar bli trött
på hela skivan/låten. Den gyllende medelvägen är svår att hitta.

2008-04-08 @ 13:03:04
Posted by: donken igen

igår såg jag om filmen "once"
blev ganska lycklig av den. en feelgood film på samma sätt som "little miss sunshine" även om de i övrigt inte alls är så lika.
Och jag tycker fortfarande att det finns vissa likheter mellan david and the citizens stämningar och killen i filmens musik, vilket är en kul detalj. kanske är det bara jag som tycker det är något gemensamt där.

I så fall måste jag också tipsa om glasgow bandet
frightened rabbit som precis släppt en skiva och kommer (om det finns rättvisa) att bli omtalade i år.
Riktigt bra rock och starka texter. lika bra som the national? ja, jag skulle säga det.
http://www.myspace.com/frightenedrabbit

2008-04-16 @ 14:01:12
Posted by: David

Jag och Sara satt en kväll och slöglodde på tv. Vi hamnade på sändningen från Oscarsgalan, det mesta var ju ganska tradigt, men så dök plötsligt den här killen och tjejen upp som satt med gitarr respektive flygel och framförde en väldigt avskalad vacker bit. De var helt "fel" i sammanhanget och vi tyckte båda att det var jättefint. Det visade sig vara en låt från "Once", som jag i allafall aldrig hört talas om innan. Vi ska försöka gå och se filmen för det verkar vara en fin film!
Tack för tipset om Frightened Rabbit, lyssnar nu och det låter bra!
Ha det/
D

2008-04-16 @ 19:09:05

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks