Supervecka

image108

Ok, lite svårläst kanske, men någon har uppenbarligen haft en supervecka .

Lördag. Vid 05.15 befann jag mig nere vid Bo 01 och tittade ut över havet. Stängde av motorn och saftblandaren på taket och tittade upp mot en överväldigande himmel späckad med stjärnor. Det var dödstyst, inte en människa i sikte. Jag såg flygplan  blinka högt ovan huvudet och kom ihåg att jag inatt drömde att jag och min far skulle någonstans och vi reste på något vis igenom rymden. Jag minns att jag tittade ner mot planetens yta och såg städer och hav innan drömmen var slut och jag vaknade av att alarmet ringde för väckning halv fem.

Jag hittade en ny lapp idag. Ännu en kort berättelse, eller vad man ska kalla det. En sammanfattning av veckan som gått. Supervecka.

Comments
Posted by: Makkadam

Kan tänka mig att du har dina ögon öppna lite extra utanför grundskolorna i Malmö. Man hittar sådana särskrivningsfynd där tydligen .-)

2007-10-06 @ 21:02:48
Posted by: Mango

Gillar verkligen din lapp-serie. Jag såg en häromdagen när Håkan (Alf) och jag var ute och gick. Vi skulle mixa The Horror The Horror, men strömmen gick och var borta i centrala sthlm i flera timmar. Folk blev nervösa och hamnade ute på gatorna. Vi gick runt för att hitta en restaurang där strömmen inte hade gått. Jag såg lappen ligga där på marken men plockade inte upp den, hade jag läst din blogg innan hade jag böjt mig ner...

Posted by: ja

särskrivning är det bästa, himla elitist!

2007-10-08 @ 18:57:20
Posted by: David

Ja - du menar väl Sär skrivning?

2007-10-08 @ 20:00:44
Posted by: Matte

Nämen fan, får du åka omkring med saftblandare på taket?! Det är till att ha kommit upp sig hör jag.

2007-10-10 @ 21:47:31
URL: http://mattematarmonster.blogspot.com/
Posted by: jaaaa

ja själv klart. himla wise gay.

2007-10-10 @ 23:06:13
Posted by: David

jaaaa - varför denna sura framtoning? Man skulle kunna tro att du har något emot mig?
Förresten är jag inte gay, not that there's anything wrong with it...

2007-10-11 @ 12:05:54
Posted by: gårdis

Kära David... Kan inte du på något sätt fixa så att jag kan lyssna på "Dont go down" på min ipod?

Ett tips. Kolla upp låten "Lay low" med My Morning Jacket. Som till en början kan tyckas låta som rätt slätstruken gubb-rock men ack vad låten utvecklas, fina tempoväxlingar och intstrument som både samspelar och konstraterar fint. Check it out!

viktor

2007-10-13 @ 23:40:32
Posted by: David

Viktor - Om jag i någon avlägsen framtid får chansen att spela in en skiva igen så är jag rätt säker på att Don't Go Down kommer med där, fram till dess får du tyvärr vänta är jag rädd...sorry. Glad att du gillar den dock!
vänligaste
David

2007-10-15 @ 18:16:24

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks