Nu är det över.


image109
En alldeles vanlig, tråkig bild av en åker mellan Malmö och Lund

Så, nu är det höst och snart är det jul o nyår och sedan börjar det om igen. Knappt hinner dagen ta slut förrän nästa börjar, åtskilda endast av ett par korta timmars sömn där man - förhoppningsvis - kastas ut i härligt förrvirrade berättelser och platser innan man återvänder till verkligheten igen,börjar om.

Jag fick inte jobba kvar på kommunteknik längre för facket satte stopp för schemalagd timanställning, så jag fick gå. På samma arbetsplats finns (många jävligt trevliga typer absolut,men...) bla. en snubbe vars arbetsdagar mest gick ut på att åka runt och leta tomburkar och mynt. Han var trevlig, jag gillade att snacka med honom, men när t.o.m. alkisarna i slottsparken frågar vad det är för snubbe som åker runt och gräver i papperskorgarna efter burkar utan att tömma korgen och plocka upp det skräp som ligger runt bänken och papperskorgen, så måste man ju fråga sig hur arbetsledningen tänker när man behåller en sån lirare? Det kan bara hända på kommunen, för vilket privat företag hade hållit fast vid honom? Jag bara undrar.
Jag ska inte sörja över jobbet, men det var kul medan det varade och jag uppskattade verkligen att för en gångs skull ha pengar över efter hyra och räkningar...men, men...nu är det slut och det är dags att åter en gång bita i det sura äpplet och glida in på den förhatliga platsbanken och klicka runt bland alla jävla säljarjobb - de vars annonser inleds med :"Vi söker unga, hungriga säljare som älskar att tjäna pengar!". Jag hatar det, det borde fan vara förbjudet.

Igår träffade vi
Mango. Han är en vän, kommer alltid att vara. Vi fikade och snackade och gjorde listor på positiva/negativa saker i livet. Vi kom fram till att det finns bra saker, saker att glädjas åt även om det kan vara svårt att se dem ibland.
Senare på kvällen kom han förbi med en mikrofon och ett stativ som jag fick låna. Så nu blir det pianoinspelningar i stereo! Framtiden har kommit till Fridlund/Culler-residentet. Jag har påbörjat ett litet inspelningsprojekt nu när jag har en dator och allt och förhoppningsvis resulterar det i något som alla kan ta del av. Så småningom.

Hoppas ni har det bra i det kalla landet Sverige.

Comments
Posted by: Makkadam

Vad tråkigt att det sket sig med jobbet. Ibland kan man ha starka åsikter om vad facket vill eller inte vill. Är inte alla anställa vuxna nog att bestämma själva om det vill jobba under sådana förhållanden eller inte? Jaja. Politik kan man debattera någon annanstans. Även om det kliar i min bittra ven just nu...

Har det bra i varma kina. Även om man, lite konstigt nog, saknar hösten och kylan. Saknar de färgsprängda träden och krispet i luften. Gräset är alltid grönare...

2007-10-22 @ 15:45:14
Posted by: Danny

Kan du inte berätta lite om Björns Vänner, för visst lirade du trummor där? Vore roligt att höra lite bakgrund om hur bandet bildades, vilka som var med, hur låtarna kom till, varför ni splittrades etc.

Så där, nu fick du ett uppslag till ett nytt inlägg :-)

/Danny

2007-10-23 @ 15:34:30

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks