Lo-fi, Anyone?

Jag skiter i vilket nu, jag skiter i att cymbalerna är spruckna och att jag har trumpinnar från stenåldern, jag skiter i om jag får cykla flera mil med grejor på pakethållaren, jag skiter i Malmös motvind och jag skiter i att jag är hungrig. Jag ska spela in nu ett tag framöver och det får bli som det blir med allt annat. Jag orkar inte ens låtsas söka efter ett jobb för tillfället, jag tänker mig att det ramlar över mig när jag minst anar det.
Replokalen hälsade mig med en miljon fuktflugor, en del burkar, samt en fjäril som längtade ut i kylan. Cyklade hem med nya trumtagningar på portan och nu har jag suttit här och lekt med diverse instrument och slingor i ett par timmar. Beppe (vår katt) tycker jag är skittråkig, han klagar högljutt en stund innan han inser att han inte kan få mig att jaga honom just nu och går sedan och lägger sig på sängen ihoprullad som en kanelbulle.
Nu är klockan snart halv sju och fan, dagarna är för korta för att hinna med allt man tänker sig. Man måste ju äta till slut och sedan får man ju inte väsnas för sent på kvällen när man bor i lägenhet...gud, ge mig ett hus med källare där jag kan ha min studio...ge mig 10 miljoner...eller ge mig en hjärna som inte surrar så förbannat...

 
Det här är väl det som kallas lo-fi? Spruckna cymbaler och tejpade trumskinn...?



En fjäril som vill ut och en rostig gammal bil på parkeringen.

Comments
Posted by: Mandy

Det där är livet. Det är ingen lätt sak för när en behöver tid finns den inte alls och när en vill saker ska gå fort kryper sekunderna fram.

Men jag tror det kommer gå bra ändå. Allting brukar på nåt sätt lösa sig. Din och bandets musik är det jag har närmst hjärtat, alltid.

Så tack för att du fortsätter spela in trots allt!

Med värme!

Posted by: Makkadam

Är så fruktansvärt imponerad av din envishet och ditt engagemang! Lite avis nästan. Fast när resultatet har sån hög potensial som det har med allt som kommer från dig så skulle jag också slita av mig en hårtoss eller två på vägen.

Kan även meddela att Beppe nu varit på kinesiska muren. Eftersom det inte gick vägen med eran kinaresa så tänkte jag att han kanske skulle uppskatta det. Hoppas det inte var för äventyrligt av mig.
http://www.resedagboken.se/upload/imagegallery/16/1923216/10333469_27941131.jpg

2007-10-29 @ 14:25:22
Posted by: David

ojojoj..tack Makkadam, det värmer, som alltid! Det där med Beppe vill jag gärna se men länken verkar inte fungera som den ska...? Kan du inte posta den på nytt?

2007-10-29 @ 20:25:23
Posted by: sofi

david, du har inte lust att kasta upp texterna till både line och tears are in your eyes någonstans? : )

2007-11-01 @ 21:08:28
Posted by: Anna

Hej David. fick du inte mitt gästboksinlägg?
Har gjort Beppe på handleden nu. jätte fint blev det.

2007-11-02 @ 11:54:05
URL: http://areyouinmyblood.blogspot.com/
Posted by: Birgitta Enochsson

David, köpte din cd och fastnade direkt. Speciellt Saras röst imponerade på mig. Nu undrar jag om hon är släkt med en George Culler III som jag träffade i Genévè på sextiotalet? (jag är över 60 alltså) Om så är fallet skulle jag jättegärna komma i kontakt med honom efter alla dessa år.
Hälsningar Birgitta

2007-11-02 @ 16:22:06
Posted by: Malin

Känns verkligen sorgligt att se vilka instrument en sådan som du måste använda. Förstår inte varför inte fler kan förstå att du är en mästare på att göra musik. Det skulle leda till att fler köper dina skivor, att du får mer pengar och då kan köpa riktigt snygga instrument. Det skulle leda till att du kanske skulle kunna göra fler skivor, ägna dig åt musik som heltidsarbete. Det i sin tur skulle leda till att fler människor skulle få njuta av din ljuva musik och de djupa texterna, du skulle på så sätt kunna skapa näst intill fred på jorden med andra ord ;)
Skriver nästan alltid ett citat ur dina låtar på min blogg och mitt sista inlägg handlar helt om dig faktiskt(gå gärna in och kolla ;) )
Stora kramar till en stor stor musiker och poet.

2007-11-06 @ 09:53:33
URL: http://www.metrobloggen.se/malin1

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks