Gnällblogg

Fredag, soligt och vackert och här kommer en vresig jävla gnällblogg:

1. Genom en vän har jag fått tillgång till en replokal som ligger på min gata. Skitbra (jättesnällt, verkligen!) bara det att lokalen är pytteliten och det är redan en massa band som repar där så jag kan inte ställa dit några av mina grejor. Var precis där för att se om jag kunde spela in lite trummor, men det satt en sur lapp på trumsetet att man inte får lov att röra dem, så det bidde inget. Tänkte sätta upp en reptid i helgen, men det visade sig vara fullbokat hela helgen.

2. Så gott som allt jag äger och har är trasigt. Sist vi repade visade det sig att den plastiga keyboard som vi trodde var hel inte var det. Min fina gamla philicordaorgel är glapp så in i helvete, antagligen på grund av att en viss fd. bandmedlem mer eller mindre misshandlat den.
Play-knappen på cd-spelaren ramlar in i spelaren om man inte håller emot på baksidan. Trumpeten går inte att spela på eftersom ventilerna sitter fast och jag inte har råd att köpa olja till den. Munstycket har suttit fast i ett år, typ. Den digitalporta som jag alltid spelar in nya låtar på måste man ha zip-disketter till och sådana säljs tydligen inte längre, så antingen får jag radera låtar för att kunna spela in nya, eller så får jag helt enkelt skita i att spela in.
Vår skrothög till dator hänger sig typ 10 gånger om dagen.

3.Jag äger 8 kronor och det är minst 10 dagar tills jag får några pengar.

4.Jag söker en miljon jobb och får inget.

5. Jag har en kvarskatt á 13.000kr som måste betalas innan maj är slut. Finns inte en chans i helvetet att jag kan skrapa fram ens 2.000kr, så det blir väl kronofogden och utmätning snart. (och jag ser framför mig hur det stormar in fogdar och knektar med brynjor och hillebarder i lägenheten och plockar med sig de få saker jag har av värde - min elgitarr och mitt piano...) Detta är resultatet av och belöningen för att jag så styvnackat velat vara musiker i första hand och inte 9 - 5 arbetare. Jävla skit.

6. Lägenheten ser ut som en lagerlokal eftersom jag måste ha alla gitarrer och skit stående framme, för vindsförrådet är fullt och likadant med den lilla skrubb till förvaringsutrymme som finns i lägenheten.

7.. Mina fötter luktar svett och jag har dålig andedräkt.

Comments
Posted by: nån brud du inte känner

men vet du!
(här skulle jag skriva nåt som var så bra att allt skulle kännas bättre men jag har för dålig fantasi, men det är tanken som räknas!!)

men tack för allt vettigt! du är verkligen en av de musiker jag beundrar allra allra mest och det är allvar..massor.

vi är många som står och bara väntar
all kärlek!

2007-05-06 @ 01:40:08
Posted by: Mango

Hej David!

Jag har en trumpet du kan få låna, den är kanske inte jättefin men den är i god kondition tror jag. Jag har två munstycken och en sån där flaska med äcklig olja. Jag kommer till Malmö på torsdag, då kanske vi kan ses?

/Mango

Posted by: Adam

aldrig trodde jag att man kunde stå där som att var skit, pengarna i slut och när man väl behöver vissa saker så är det inga runt som kan hjälpa?, jag du måste ju ha sjukt mycket vänner innom musikbranchen som kan hjälpa dig eller?
jag önskar dig all lycka! för jag skall stötta dig när du släpper nytt!
peace!
Adam

2007-05-07 @ 12:15:11
URL: http://alltsomfinns.blogspot.com

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks