Staden är stulen

staden är död för mig nu
länge såg jag guld i varenda gatuhörn
och även det gråaste hus som ett hem
men staden är stulen
och jag vet inte om jag kan få den åter

glittrande smuts i kanalen
hukande smygande frågor
öppna små sår i trottoaren
tusen nålar i hjärtat

staden är död för mig nu
jag ägde den länge i tanken
åt den till frukost
och var nöjd med det
men staden är stulen
och jag tror inte jag kan få den åter
jag tror inte jag kan få den åter
jag tror inte jag kan få den åter

Comments
Posted by: T

Avses den rödvita storstaden på andra sidan sundet?

Posted by: Anonym

Avses den rödvita storstaden på andra sidan sundet?

2007-03-04 @ 22:27:41
Posted by: David

Neej, även om jag tycker det är ett satans otyg att stänga ner Ungdomens hus...håller iof inte med om att man ska bränna upp folks bilar heller, men - nej min text handlar inte om Köpenhamn, den handlar mer om känslan av att vara en främling i sin egen stad där man en gång trivdes som fisken i vattnet. Att söka efter allt det som man egentligen har rakt framför ögonen. Att inte känna sig välkommen...etc. Det går att applicera texten på alla städer tror jag.

2007-03-05 @ 16:23:15

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks