Nu har det hänt!

Nu har det hänt. Jag har blivit en gnällig arbetare. Jag har ju fått en timanställning inom kommunen och jag trivs jävligt bra även om det i ärlighetens namn är lite för mycket av den gamla klyschan att en gräver och tre står och tittar på...allt ni har hört om den saken är sant. And then some...
I alla fall skulle jag jobba i Måndags och eftersom vissa pass börjar klockan fem på morgonen så är man rätt sugen på att få sin skönhetssömn ordentligt ,speciellt eftersom jag hade jobbat från 14-22 i Söndags.
 Men i Måndags kväll så valde grannen att ha fest. Inte en stilla fest i goda vänners lag där man sitter och myspyser med ett glas vin och äter kex och fin ost, nej en sån där rejäl tonårsfest där man skriker och hoppar på borden och röker på balkongen (som är precis intill vårt sovrum) till halv fyra på morgonen. Jag led mig igenom hela natten utan att få en blund i ögonen. Jag ville inte vara gnällkärringen som sabbar för ungdomarna i det som kanske kommer bli ett gyllene ögonblick i deras framtida minnesbank. När klockan var fyra och jag skulle gå upp en halvtimme senare för att jobba insåg jag att det var en omöjlighet och sms:ade min chef och sade att det inte skulle funka. Dessutom hade vi veterinär-ärenden under dagen som skulle skötas. Så långt allt väl.
I Måndags kväll gick jag och lade mig vid elvatiden och tänkte att nu ska jag väl i allafall sova gott tills klockan ringer halv fem och tror ni inte att den jävla grannjäveln satte igång med fest nummer två då? Fnissiga tonårstjejer och brölande grabbar sprang upp och ner i trappen och härjade och då hände det: jag blev den sura grannen som stack ut huvudet i trappen och sa: Kan ni inte vara lite tysta nu, en del har jobb att gå till och jag ska upp halv fem och jobba! Ni hade ju fest i går! Ni kan inte stå på balkongen och snacka för det hörs rätt in i vårt sovrum...
yada yada yada... killen bad om ursäkt och det blev tyst en stund, sedan stod de där och rökte och snackade igen och jag var för störd för att somna och för trött för att gå upp, men till slut lyckades jag ändå slockna, med öronproppar inpluggade och ett stilla mantra i huvudet: "ingenting slipper igenom tystnaden...ingenting slipper igenom tystnaden..." funkade bra till det vrålades JA MÅ HAN LEEEEEVA följt av en stunds vrål av typen ÖÖÖÖÖHHH, samt lite hoppande på ett bord, men då var jag så trött att jag somnade ändå.

Hur som helst så är det gött att ha fått ett jobb. Man går runt och plockar lite skräp, tömmer en papperskorg här och där och framför allt får man köra bil med saftblandare precis överallt. Trottoarer och torg och gångbanor...det är härligt!

Jag hittade mitt kassett med Midnight Oil och lyssnade på det en hel arbetsdag och jävlar vad bra det är. Lätt ett av de mest underskattade banden i världshistorien. lyssna på dem. Gör det. Bara gör det!

Jag har sömngrus i ögonen trots att jag var ledig i dag. Har bakat bröd och grillat kyckling till lunchen i morgon.
Aahh, att få vara en kommunalare med orange overall!

Comments
Posted by: Kitty

Haha, du jag ska allt hålla utkik efter dig i din orangea overall, när jag strosar i malmö i framtiden!

2007-06-29 @ 00:48:55
Posted by: sofi

idag gör du och de andra grabbarna i david & the citizens mitt hjärta lite gladare. tack.


Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks