Klotter från Fredag till Söndag.

I dag (fredag) har jag arbetat och gjort rätt för mig. Har slitit i 10 timmar med att bygga en scen med tillhörande ljusrigg, monitorer och skit på Slagthuset i Malmö.
 Slagthuset - detta fasansfulla ställe.
En gång var jag bjuden på Nöjesguidens årsfest (Nöjesguiden - denna fasansfulla tidning) och jag tror inte jag hann vara där i mer än två minuter innan jag överväldigades av äckel och panik och stack därifrån eftersom det kändes som att jag var den enda vettiga personen i havet av fulla, hippa och coola människor. Det var längesedan nu. Kanske hade jag stått ut längre idag. Å andra sidan är jag inte så het och inne att jag skulle bli bjuden på Nöjesguidens fest hur som helst, så det jämnar nog ut sig.

Nu är det söndag och jag har precis repat med de nya citizensarna. Det går jävligt bra även om det gick som i ultrarapid i mitt huvud eftersom det blev middag med alkohol hos Saras morsa i går, med betoning på alkohol.
 Och fotboll på TV.

Jag är ingen sportfåne, kan inte så mycket om fotboll eller andra svettiga aktiviteter, men matchen mellan Sverige och Danmark var riktigt, riktigt spännande. Det var som att alla spelarna hade aptit och nyfikenhet och en rejäl dos improvisation och upptäckarglädje. Det var kul att titta på och därför blev det ju desto mer snöpligt att det hela avslutades som det gjorde. Men avrundningen var bara ytterligare en bekräftelse på vad jag ofta känner - det finns fan inget hopp för mänskligheten.
Hur i helvete är folk funtade?
Vad är det för idioter  som inte kan se skillnad på lek och allvar?
Varför måste världen vara befolkad av testosteronstinna män vars hjärnor tycks vara förtvinade och som för länge sedan tappat förmågan att kontrollera sin ilska och tänka kreativt. Att vända andra kinden till. Att känna empati för den svage. Att ställa upp för den som behöver det. Varför är folk så satans korkade?
Kommer människan någonsin att ändras?
Personligen tror jag inte det kommer hända.
Att fotbollsspelare slåss litegrann på planen, det kan man fatta, det hör kanske till, men att det plötsligt rusar in en stolle med tomma ögon och ska slå ner domaren, det gör mig bara beklämd och ledsen. Undrar om han trodde att de danska spelarna skulle haka på och tycka det var ett lovvärt initiativ från hans sida?
Sorgligt. Helt enkelt sorgligt.

Vad som också är sorgligt eller nästan skrattretande är den senaste trenden som jag sett en hel del om på tv och i tidningen, nämligen fenomenet miljövänliga vapen. Kulor och bomber med mindre bly. Minor som förmultnar efter en viss tid i jorden? Det, mina damer och herrar, är inget mindre än det slutgiltiga beviset på människans dumhet. Att ha ihjäl varann på ett miljömedvetet sätt, det måste vara det sjukaste jag har hört om någonsin. Alla kategorier. Glöm allt du trodde var sjukt, radera det ur minnet och för in miljövänliga vapen på plats 1 på din lista. Det blir inte dummare än så.

Glöm inte bort att det finns en ny låt att lyssna på och ladda ner på :
www.myspace.com/davidandthecitizens
" A House With No Windows" heter den.
Och det är inget fel på spelaren om det dröjer lite innan låten sätter igång. Det var jag som råkade göra så att det blev så...


Comments
Posted by: Martin

Fantastisk låt! Tack!!

2007-06-03 @ 15:55:53
Posted by: Karin

I LOVE it. Verkligen.

Posted by: Fredrika

Så här bra har din röst aldrig låtit förut. Du har utvecklats grymt på det planet sedan första gången jag hörde dig och citizensarna en kväll på Herrgården i Linköping.
Vill ha mera och hoppas bara att livet ska le åt dig och att du får ut en ny platta!

2007-06-07 @ 16:47:11

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks