All EU-mopedister must fucking die.

Det sämsta med Malmö, förutom att det blir mer och mer trendigt, hippt och häftigt är dessa jävla EU moppar som far omkring överallt.
Jag hatar dem. Låg på gräset nere vid stranden och naturligtvis kommer det en EU moppe farande. Alltid med två grabbar. Alltid ett hånfullt leende mot dig när de kör förbi.
All Eu-mopedister must fucking die!
Finns de i hela Sverige eller är det extra mycket här i Malmö?
Växer de någonstans och isåfall - är odlingen här i stan då eller? Ursäkta fördomen, men kan det vara så att den huvudsakliga odlingen ligger i Rosengård?
Ja, jag vet - man skall vara fördomsfri och öppensinnig mot allt och alla, men jag är 32 år nu, ingen ålder egentligen, men tillräckligt för att ha rätt att börja bli lite gnällig.
Som
Matte skriver på sin blogg - är de de här killarna som ska ta hand om oss när vi blir gamla? Om det är det så är det nog säkrast att antingen dö ung, eller se till att bli gammal i ett annat land.

Jag var på arbetsintervju i morse. Vete fan hur det gick. Tjejen som "intervjuade" mig var väl i de undre 20 - åren och hade väl inte såå mycket att säga. Men hon var trevlig och så och jag smörade såklart på som man skall göra vid sådana tillfällen:

"Jaahaa då - jag äälskar att träffa folk och hjälpa till med vad det nu vara månde. Jag är såå socialt begåvad och jag tycker bara det vore trevligt om jag kunde börja jobba klockan 5 varenda morgon och jag är punktlig som få och naturligtvis är jag noggrann och ordentlig och Danska förstår jag flytande förstår du - jag bor ju i Malmö och det är ju jättenära kontinenten och det är bara trevligt med mångfald och drutten och jena och hej och hå?"

Men det är ok. Jag behöver ett jobb. Deltid om det går. För det planeras turnéer både här och där till hösten. Mest där. Inte så mycket här. Sverige har fått sin dos av David & the Citizens - vet heller inte om jag skulle orka med att svara på frågorna om bandet och de andras avhopp och varför och "jag tyckte det gamla citizens var bättre?"
För jag är säker på att det kommer att komma. Det är oundvikligen på det viset.
Låt mig bara gå händelserna i förväg och säga: jag är lycklig igen, för första gången på ett bra tag. Livet är vad livet är, men jag mår ganska bra. Vi har fixat en ny replokal. Vi repar och det låter jävligt bra. Vi har kul tillsammans och det var länge sedan det var kul att repa. Fan, jag har till och med lust att bjuda hem det nya bandet på middag! Det skall bli väldigt roligt att ställa sig på en scen igen, men det kommer antagligen inte bli i Sverige. Inte på ett tag i alla fall. Kanske inte ens i Europa. Vi får se hur det blir?

Det är sommar och härligt varmt och skönt. Jag är inte luspank för en gångs skull, inte just i dag och jag har en kopp iskaffe att sörpla på. Kan det bli bättre?
(ja, det kan det förstås, men för stunden räcker det långt).

Comments
Posted by: Malin

NEJ !!!! Sverige har inte fått sin dos av David &the citizens. JAG har inte fått min dos av er. Men men... får väl ta en semester i Europa i höst då =)

2007-06-11 @ 21:45:49
Posted by: Adam

du tror att malmö har mycket eu-moppar! dom gjorde en undersökning i hallan och det visade sig att onsala hade mest andel mopedförare av något annat ställe, och onsala är fanimej inte stort, helt sjukt mycket mopeder, och alla (här iallafall) är trippade, har inga avgasrör, inga kåpor eller likanande så dom låter som ett jetplan och susar förbi i 90, och alla har hjälmen på pannan? för att det är tydligen coolt, jag är 20 och är minst lika gnällig haha.
Nåja! fan tummen upp för leendet för din del! gött å höra att allt glider på fint, min liv börjar reka sig allt eftersom med..musikmässigt kanske det ligger lite i lä men vafan..snart så!..skall bara svettas klart först, fan man kan ju inte gå en meter nu för tiden utan att känna sig ofräsh, tummen ner för varma sommrar när man står och jobbar på ett svettigt varmt lager istället för att ligga på stranden.

Posted by: Dejv!

Har ett nytt intresse!! och det är att läsa din blogg David! tack!! skaffa dig en spalt i någon av malmös gratistidningar!!

2007-06-12 @ 00:30:12

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks