Inneuteochintefanskinersolen!

Vad fan skall det här föreställa? Jag känner mig lurad, grymt lurad för jag hade väntat och längtat efter sommaren men den kommer ju fan aldrig. Jag skall inte prata om vädret för det är så jävla tradigt, men det är just det - vädret är så in i helvete meningslöst hela tiden att jag bara längtar efter att få ligga på en sandstrand och sola och dricka drinkar och det är inte likt mig att hysa den typen av längtan. Jag är ett vinterbarn, född en vecka innan julafton och jag har alltid uppskattat vintern, men det blir mindre och mindre så - nu hänger jag ut över balkongräcket för att suga åt mig av de få förstulna solstrålar som faktiskt hittar dit.
Kanske beror denna känsla på att jag jobbar? Jag har nu gått från att inte ha något jobb till att ha två. Kommunteknik och en biluthyrning/kiosk/postkontor. Jag kan inte riktigt bestämma mig om det senare verkligen är något för mig, nog för att jag tycker mig kunna ta folk rätt bra och att prata med främlingar och vara trevlig är helt okej, men det är det där med att bara stå inomhus hela dagarna som gör att det liksom kryper i kroppen. Jag är en rastlös själ och någonstans blir det fel när jag bara står inne hela dagarna. Jag vet inte...vi får se... I morgon skall jag i alla fall jobba morgonpasset på Kommunteknik och det känns skönt, trots att jag går upp halv fem.

Jobbar som sagt nu och det är lite ovant eftersom jag varit musiker på heltid, eller egentligen mer än heltid i snart tio år...det blir lite för lite tid över till att repa med bandet och även om vi låter jävligt bra nu så behöver vi repa mer eftersom vi är bokade till turné i September i Kina. Av alla ställen.
Jäpp - vi är bokade till en festival bla. som heter Bejing Pop Festival och det enda som står i vägen för tillfället är huruvida vi lyckas finansiera det hela. Det är stora slantar för att få iväg fem personer till andra sidan jorden och det vore ju satan i gatan om det var pengarna som hindrade oss. Donations anyone ;-) ?

Min gode vän Danne var nere och hälsade på. Han åkte i samma tågvagn som
den värsta-av -de -värsta-klicken av "fotbollsfans". De hejade på Djurgården och skulle ner till Malmö för att se på matchen mellan Djurgården och MFF. Eller så skulle de bara slåss, vilket är mer troligt eftersom de laddade hela resan med öl, sprit och amfetamin så de var rejält laddade när de var framme i Malmö klockan tre på eftermiddagen. Undrar hur mycket de såg av matchen?

Nu orkar jag inte skriva mer, skall slappa i soffan en stund innan det är kvällsmat och tidig sänggång.
Arbeit Mach Frei.

Comments
Posted by: Pontus

Kul att ni fått en spelning i Kina :)~
Hoppas ni kommer iväg.
Se till och fixa en spelning åt Boråshållet också. =)

2007-07-26 @ 00:23:54
Posted by: sebl

nothing new? nothing important enough to write in english?
however...
i'll be still checking your blog 2/3 times a week... sooner or later i'll understand something ;)

Posted by: Makkadam

Spelning i Kina minnsan! Skicken tur att jag ska plugga i Hong Kong nu hela hösten. Jag kommer åka över hela det där landet för att få se er!
Ses snart .-D

2007-07-29 @ 19:44:32

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks