Att se staden vakna

Det är något visst med tidiga morgnar. När jag cyklar till jobbet 04.50 så är det oftast inte en käft ute, förutom tuppen i folkets park som skriker som en stolle varje gång jag cyklar förbi. Det är stilla och tyst ute och inte ens trafikljusen är aktiverade. Dofterna och ljuset är som i ett overklighetsland och jag älskar det. Helst av allt skulle jag vilja sitta på balkongen och dricka en kopp kaffe och bara titta ut på gatan medans staden sakta vaknar till liv.
Att gå omkring på Gustaf Adolfs torg sådär tidigt är också helt overkligt. Som efter bomben eller något.
Man känner sig som en osynlig betraktare som går där och bara observerar. Men tydligen är jag inte så osynlig som jag trott:
han här har sett mig.
I morgon skall jag upp igen och egentligen borde jag sova nu, men det gör jag ju inte. Klarar mig på fyra o en halv timmes sömn men  det är tur att  jag inte gör något mer komplicerat än att plocka skräp och tömma soptunnor.

Midnight Oil var det ja. Lyssnade fan hela söndagen på dem när jag jobbade. Fan vad bra de var!

Comments
Posted by: Dan Stenqvist

David, på torsdag öppnar jag igen och står redo med kaffet. En americano?

Posted by: Malin

Oh, låter helt mysigt ju =) Skriv en låt om det !

2007-07-10 @ 23:15:55
Posted by: Anders

Hej vännen,
Härligt och följa ditt liv på detta sätt. Nu får vi snart ses i det verkliga. jag pinglar.
love
Anders

2007-07-11 @ 21:54:36
URL: http://andersweberg.com
Posted by: Dan Stenqvist

Attans också. Jag brukar se till att vara där vid 06:30 när jag öppnar. Antingen så missade vi varandra precis eller också var jag uppe på övervåningen och gjorde mackor när du kikade förbi. Kommer dock inte att öppna på några veckor (en sista minuten är bokad) men om du ser någon när du är förbi så knacka på och säg att du har en kaffe tillgodo från Dan Stenqvist!

2007-07-12 @ 22:13:11
URL: http://www.danstenqvist.com

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks