Ströget en kall dag

image125
Foto:Sara Culler


I går tog jag gitarren och stack till Köpenhamn för att spela på gatan. Jag kan inte påstå att jag blev rik, men det täckte bussresan och lite till.
Det är en märklig känsla att stå på gatan och spela för folk som bara går förbi. De flesta stannar inte upp och de som gör det står bara ett par sekunder. Förutom barn, märkte jag - de var glada och fina och stod kvar länge och lyssnade och diggade...
Det var satans kallt att spela och fingerspetsarna var mer som isklumpar än något levande efter ett tag. Detta trots att jag fick ett par fingervantar av Sara för att värma mig lite.
Det är märkligt som sagt, men ganska kul på något vis och jag funderar på att ta mig in igen snart och spela lite till. Det behövs lite indiepop som kan konkurrera med de fjäderbeklädda panflöjtsindianerna som hoppar runt till förinspelad musik...

Sedan påminner jag igen om gratis ep:n som finns att ladda ner (se föregående inlägg) och passar på att tacka er som skrivit till mig!

/David

Comments
Posted by: Anonym

vilka värdelösa, suddiga bilder.

2007-12-20 @ 16:51:08
Posted by: Makkadam

Spela gitarr med vantar?

Enda sen jag såg pressbilden med D&tC där du har den där tröjan så har jag varit lite kär i den! Den är ytterst fin. Och stilig.

2007-12-20 @ 18:08:48
Posted by: Malin

Ursäkta mig om jag är jättedum nu - det var säkert mysigt att stå där och spela, men vad deprimerad jag blir av ditt inlägg !
Tycker att det är så sorgligt att en sådan stor artist som du spelar på ett torg i Köpenhamn istället för på en scen i ett fullsatt Globen. Att folk sedan inte ens stannar och lyssnar har jag inte någon förklaring till alls. Förstår inte att folk inte kan förstå att din musik är så helt fantastisk och genialisk att det inte finns ord för det. Kan ärlig talat inte förstå att folk belalar en massa pengar för att se Gessle eller Sting, när din musik och dina texter är så mycket bättre.
God jul i alla fall.
~ Kramar ~

Posted by: David

Ja...det är klart att jag också egentligen tycker att jag förtjänar mer än vad jag har, men jag har lärt mig att det inte leder någonstans att klaga och gnälla. Jag åkte ju frivilligt in till Ströget och spelade, för att det är roligt och lärorikt och livet ska väl inte vara för enkelt för då lär man sig ju ingenting. Eller?
Men det är klart - hade jag ett par mille så hade ju saker varit bra mycket enklare, det kan jag ju inte neka till...
Och Makkadamm - vantarna var avklippta så halva fingrarna var fria :-).
Men det var satans kallt ändå kan jag säga. Den där tjusiga stickade tröjan värmde rätt bra iof.

2007-12-21 @ 10:37:24
Posted by: Ellen

Nästa gång får du förvarna om att du ska dit så jag kan stå och lyssna på dig^^

2007-12-22 @ 12:47:43
Posted by: Mango

Hej David!

Tack för i år! Du är en stjärna som gör mångas små livsvägar lite ljusare.

Kram
/MangoMagnus

2007-12-30 @ 01:51:31
URL: http://magnusjosefsson.webblogg.se/
Posted by: Daniel

Ah, jag förstår inte grejen med att "du skulle förtjäna mer". Jag menar, jag uppskattar din musik as much as the next guy, men jag kan verkligen inte tänka mig något mysigare än gatumusikanter. Hade jag varit minsta lilla begåvad då det kommer till musik hade jag inte tvekat att ställa mig på ett torg med en gitarr, så all heder åt dig att du gjorde det! Fler större musiker borde följa i dina fotspår.

2008-01-04 @ 22:50:40
URL: http://ex-xdannex.blogspot.com

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks