Det som öppnar våra blinda ögon.

Välkommen till David Fridlunds blogg, detta är den plats på nätet som är bara min och här avhandlas bara viktiga saker, saker som betyder något. Saker som får världen att fortsätta snurra. I dag, mina kära läsare, är det dags att tala om ett brännande hett och aktuellt ämne, nämligen löpsedlarna. Kvällstidningarnas löpsedlar. Dessa informativa och dagsaktuella inkastare till den dagliga samhällsdebatten. Vad betyder löpsedeln egentligen? Vad vore vi utan den? Skulle vi överhuvudtaget ha något hum om vår omvärld utan dem?
Ta de här exemplen:

"TV-BONDEN KÄRLEKSBANTADE 15 KG"

Eller:

"BILDER OROAR - MADELEINE HAR DRABBATS AV PRINSESS-SJUKAN"

Eller en som jag såg i dag:

"BÖDEL PLUGGADE PÅ SKOLA I SVERIGE" (och här ser jag framför mig hur bödeln sitter i en minimal skolbänk, iklädd sin bödel - luva och med yxan lutad mot bänken)

Ja, detta är verkligen samhällsomstörtande information som avslöjas för oss, en filt av viktigheter som murvlarna på kvällstidningarna breder ut för våra ögon. Kvällstidningsjournalister - dessa sanningens tjänare, redskap för att öppna våra intorkade sinnen. Vad vore vi utan dem? Var skulle vi ta vägen om de inte fanns där för att upplysa oss?
Vi vore i sanning ett fattigt och vilset folk om det inte vore för dem.
Vore vi inte?

Comments
Posted by: Anna

Hej David.
Jag ska snart göra en tatuering, med katten Beppe som är D&C loggan..Hoppas du tycker det är Ok att jag lånar honom.
MVH Anna!

2007-08-16 @ 16:31:18
Posted by: Kogo

Håller med dig. Har inte funnits någon poäng att köpa dagstidning expressen och aftonbladet på många år. Ruttet.

2007-08-19 @ 18:12:49
Posted by: Makkadam

Kogo, gå ett steg längre! Besök aldrig deras hemsidor heller.
Journalister är hemska. Tyvärr nödvändiga. (Demokrati och pressfrihet bla bla)

2007-08-21 @ 19:02:27
Posted by: Kogo

Det lovar jag Makkadam. Enda tidning jag läser är Metro. Tycker dom är ganska schysst faktiskt om man borträknar den där sidan med celebritet-crap.

2007-08-29 @ 18:54:57

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks