That's A Big Fucking Head You've Got There!

I Lördags var jag med Sara hemma hos hennes morsa och det bjöds på grillkorv i stora lass. Och öl och vin. Saras syster Felicia och hennes småländska mustaschprydde kille Johan var också där. Vi åt och åt och drack och det var trevligt och sansat. Lite senare på kvällen hängav vi oss en lång stund åt  "hellre en...än en..."ordvitsar i stil med:
"Heller en rövare i poolen än en polare i röven..."
"Hellre ett brett spektrum än ett spräckt rektum..."  osv. Ganska barnsligt egentligen, men jävligt roligt och svårt att sluta när man väl börjat. De sista som klämdes fram var dock för dåliga för att tas upp här...

Det föll sig så att vi fyra ungdomar gick vidare ut för att ta en öl till. Hamnade på Brogatan och jag blev påmind om en gång i ett annat liv när jag var där: Vi satt ett par stycken vid ett bord och umgicks och hade det riktigt trevligt när någon plötsligt slänger ett cigarettpaket i huvudet på mig. Jag lutar mig fram och tittar bort mot bordsänden för att se vem det var som låg bakom, för jag antog att det måste vara en kompis som ville skoja. Sitter en kille en bit bort, en total främling, han är ganska full och blänger på mig och väser:
"That's a big fucking head you've got there..."
Haha! Nu såhär i efterhand kan jag ju skratta åt det, men då blev jag ledsen och lite skraj för jag vet inte riktigt vad man gör i sådana situationer. Det hände dock inget mer eftersom jag ignorerade det som säkert var tänkt som en gnista till en större eld. Kul historia dock.

En annan kul historia involverar mig och en aircondition - klump i en främlings lägenhet, men den tar jag en annan gång.

Jag har repat med en ny basist för första gången. Det var kul och det kommer att bli skitbra alltihop!image83


Här är jag med en keps på mitt stora huvud fumlandes med ett capo på Stationshuset i Röstånga nyligen. Kul kväll, men kepsen försvann...enda keps jag någonsin haft som passat...

Fred, Kärlek och Förståelse på er allihop (alla ni typ tre pers. som läser på den här sidan...)



Comments
Posted by: Mango

Jag sa SÅ, jag sa SÅ, jag sa SÅ...

/Mango

2007-04-17 @ 13:52:46
Posted by: Vi

Vi är fler än 3...tro mig!

2007-04-18 @ 13:54:05
Posted by: Daniel

Jodå, fler än tre. Minst fyra! ;)


Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks