Fan, jag börjar bli gammal...

Nu är det fredag och klibbigt som fan i luften, molnen hänger tunga över Malmö och det är festival på Möllevången. Redan vid elvasnåret på förmiddagen - lagom till vår aningen bakfulla balkongfrukost så satte den obligatoriska festivaltechnon igång ett kvarter bort. Det pumpas nu ut flummig mystechno oavbrutet i rondellen på Kristianstadsgatan, samtidigt som det puttras i diggeridoos och säljs hemmaknåpade halsband och batiktyger. Jättemysigt, visst, jag tycker verkligen det är ett trevligt initiativ med en gatufest på det här viset, men varför i helvete måste man spela digeridootechno så fort det ska bli festival? Jag kanske börjar bli gammal och jävligt gnällig, men jag palar inte med det. Nu är det techno i rondellen och upptempo reggae/hip hop/northern på innergården och man kan inte få en tyst sekund. Dessutom dör man om man har fönstren stängda eftersom det är sjukt varmt och fuktigt.
Fan, jag börjar bli gammal...
Vi har haft två kompisar från Stockholm på besök och det har varit tre dagar som har varit så jävla sköna med bad, bad, bad och god mat och öl och jävligt trevligt umgänge helt enkelt. Det enda jag saknar med Stockholm är dessa bröderna Jansson. Riktiga vänner, med riktiga hjärtan. Sådana växer inte på träd längre.


Comments
Posted by: Anders

ja .. du börjar bli gammal .. speciellt när du använder uttrycket digeridootechno .. det låter som när de riktigt gamla säger .. sådan däringa dunka dunka musik :-) njut av värmen och ta hand om er.
Anders


Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks