I en källare i sthlm

Sedan tre dagar tillbaks sitter jag tillsammans med Sara och en ny vän vid namn Magnus (eller Mango, kanske även Josef) i en källare vid Sveavägen i stockholm. Vi sitter här av en anledning, nämligen den att vi håller på att spela in Saras låtar. Arbetet går framåt. Långsamt ibland, men det går framåt och det blir något helt annat av det hela än vad jag kanske hade trott. Sara får berätta mer om det på sin blogg...

Om ett par timmar ska jag åka upp til Söders höjder för att spela lite citizenslåtar på Pet Sounds tillsammans med Magnus (från Citizens alltså, nej - det blir fan inte bra att ha mer än en Magnus i bekantskapskretsen...). I morgon skall vi vidare till Göteborg och sedan blir det Örebro. Det var alldeles för länge sedan jag duschade och efter att ha legat på en hög med kuddar i två nätter nu så börjar man bli lite ofräsch.

Snart kanske jag har något riktigt att skriva om, får se. Någon jävla gång ska jag väl dessutom lyckas med att fortsätta spela in mina egna låtar också. Mer om det en annan gång.

Comments
Posted by: Matte

Det var väl själva fasen att jag inte var i sthlm då. Hade gärna släntrat förbi Pet Sounds, vilket jag gör lite då å då, för att höra er spela. Catch you next time. Lycka till med inspelningen av Saras låtar, och jag hoppas innerligt att du slutför ditt eget projekt snart.

Posted by: Matte

Jag kanske hinner kika förbi Debaser på torsdag, jobbar på det. Skulle vara kul! Sköt om dig.

2006-09-05 @ 09:18:09
URL: http://mateno.blogg.se
Posted by: Mango

Det känns bättre idag, har haft några giftiga dagar. Ska börja spela in en demolåt snart, med Julia och kanske Bosse, fast de vet de inte om. Jag tycker att Bosse ska mixa din skiva (alltså om det ska bli deceniets skiva)!

2006-09-05 @ 20:23:37
URL: http://magnusjosefsson.webblogg.se/

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks