Världens sämsta bloggare.

Om man någonsin kommer dela ut ett pris till den sämsta bloggaren så ligger jag bra till för att vinna det priset.

Sedan jag och Sara landade i Austin har det verkligen varit skralt med inlägg här, främst av den anledningen att jag inte haft tid eller utrymme att skriva men också för att jag känt att jag inte haft någonting musikrelaterat att komma med.
Mina blogginlägg har iof. alltid handlat om allt mellan himmel och jord, det måste inte handla om min musik...men ändå...

Ok. Om ett par dagar anländer min nya skiva till Fashionpolice Records från tryckeriet och förhoppningsvis kommer det landa en låda hos mig här i Texas också - jag är jävligt nyfiken på att få se hur slutprodukten faktiskt ser ut!

Releasedatum är väl inte satt till 100 % ännu, men det blir antagligen i Mars och det är faktiskt inte så långt kvar tills dess nu!

Själv har jag inte sysslat så mycket med musik utöver att maila med FP om omslag och låtmixar de senaste månaderna. Jag har helt enkelt inte haft tid.
Det var ett taktiskt väldigt dåligt drag att flytta till USA mitt i den värsta lågkonjukturen i mannaminne, det har jag fått klart för mig efter att ha sökt hur många jobb som helst i snart sex månader utan att lyckas få något.
Vi har levt på linssoppa och lånade pengar och kommer att få göra så ett bra tag framöver har jag en känsla av...det har varit tufft. Men vi är vana. Vi är tuffare än så, jag och Sara!

Jag har till sist lyckats få ett deltidsjobb. Det är verkligen inte glamoröst, men det ger lite pengar till mat och bensin i allafall - jag sitter i ett parkeringsgarage och säljer biljetter till folk. Sena kvällar fredagar och lördagar.
Jag får se folk manövrera sina bilar, så fulla och påtända avv allt möjligt att det förvånar mig att de faktiskt lyckas köra rakt fram och dessutom pricka rätt mellan bommarna, haha!

En del ger dricks, men oftast inte.
Det här garaget tillhör St Davids Episcopal Church och de som jobbar där är helt fantastiska, de har "adopterat" både mig och Sara och det ser ut som att vi, med lite tur, kommer att få fler uppgifter och fler timmar framöver.

Måste varit ett tecken att jag fick jobb på St Davids Church, eller hur?!

De arrangerar spelningar också, kyrkan. För ett par veckor sedan var både Daniel Johnston och Bill Callahan här med bara en veckas mellanrum. Tyvärr så missade ju jag det eftersom jag inte hade den blekaste aning om att de skulle spela. De håller det lite halvhemligt med konserterna här...

Vi letar efter ett eget boende, bor just nu i ett duplex i norra Austin som jag fixade upp åt en bekant och istället för betalning får vi bo gratis tills i slutet av Januari.
Med andra ord måste vi börja tjäna lite pengar fort som fan så vi har råd att hyra en lägenhet.

Det är tuffa tider som ni förstår, men vi sover i alla fall inte på gatan, som en hel del stackare tvingas till här. De står i kväll i långa rader utanför de hemlösas shelter som ligger precis på andra sidan gatan. Det är kallt här nu, kallare än det varit på femton år och de kommande dagarna ligger temperaturerna på ett gäng minusgrader.
Är inte det jävligt ironiskt att det är så kallt här nu, när vi kommit hit...?
Jag håller mig i allafall varm med en sextiodagars yogachallenge ( sextio klasser på sextio dagar) samt med tanken på att min nya platta är klar och snart kommer finnas tillgänglig!
Vet ännu inte när den kommer kunna köpas, men förhoppningsvis snart!

Tills nästa gång!

David

Comments
Posted by: sandra

usch låter inte kul alls:/ men glad att du åtminstone fått deltidsjobb. hoppas att det leder till mer, de är ni värda!



Posted by: Sylvain

All the best in the new year, David; you indeed deserve it!

2010-01-09 @ 12:05:20
URL: http://sylvainthelibrarian.bandcamp.com/
Posted by: Pernilla

Alltid kul att komma in här och se att du skrivit ett inlägg fast att det är glest mellan gångerna.



Ni verkar ha det tufft men skönt att ni fått lite jobb i alla fall, kommer säkert ljusna för er snart.



Ha det bra =)

2010-01-10 @ 22:37:36
URL: http://candygirl84.webblogg.se/
Posted by: Makkadam

Pepp till er! Kriser kommer och går, det kommer den här också göra.



Se till att skivan kommer in på Spotify också. Det sin inte finns där finns inte. Tydligen.



Lev väl!

2010-01-13 @ 18:12:47

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks