slåss om en plats i min hjärna

ett svagt surr från en dator gjord på stenåldern
tävlar om en plats i mitt öra
med rören i väggarna
och fläkten på gården, kylen i köket
och mina egna tankar
- det blir trångt därinne,
en kakafoni
ingen vers och refräng
bara trängsel
som möllevångstorget en sommardag
som färjan Dover - Calais
som ett dansgolv kanske
eller Tempo på fredag
som runt billighetsdisken på ica
som bussen vid regn
eller AUC
- alla vill fram, vill synas - inte se
alla vill höras, inte höra
vill ha den bästa platsen och luft under armbågarna

är det nu man säger: stopp! och trycker Ctrl Alt Delete?
är det nu man börjar rensa bort onödiga filer?
vindsförrådet är fullt
hjärnan också
men vem bryr sig om det? Jag menar: syns det?

Surret fortsätter
jag går upp och slår av strömdosan på golvet med en naken tå
kryper ner,
drömmer om ett flygplan som
störtar

en gång på ett tåg...

en fet skåning och en full islännning
ville bjuda hela tåget på sprit

"vi ska drikka!"
"Jak aer fra Islant.Jak er islänning!"
"aer du svensk?"
"aer du norsk?"


fet skåning i kostym
försäljartypen
typen som köper sex i Thailand,
som ler överlägset mot andra,
ser sig om i kupén efter någon att tråka ut med sitt brölande
han ser ut som en gris
hinkar dyr x2000 sprit
är omöjlig att väcka, väl framme
i Stockholm

Downloads not working

Hey.
My downloads have lost their server space.
This means that you unfortunately will not be able to download my songs until they are on a new server.

Please be patient about this.

Sincerely,
David