I Amerikat pt 2

Eftersom jag bara har 70 cents på mitt bankkonto så åkte jag till City Hall för att få ett tillstånd för busking, dvs att spela på gatan. Jag blev rekommenderad att gå dit av en polis som övervakade Halloweenfestligheterna på 6th street.
På city hall fick jag beskedet att det inte är tillåtet att spela på gatan i Austin överhuvudtaget. Det var lite som jag misstänkte. Eftersom Austin titulerar sig som "The live capital music city of the world" så hade nog gatorna varit oframkomliga av alla gatumusikanter om det varit tillåtet att Buska.
Med andra ord ett förbud som jag kan förstå, men det var trist för jag hade sett fram emot att ställa mig på hörnet Lamar/6th Street utanför Wholefoods eller ngt och spela lite. Kanske få in en dollar eller två.
Nu blev det inte så och jag får hitta på ngt annat att göra för att få in lite stålar.
Prostitution är väl tillåtet i Texas...hmm...
Eller så kan jag göra som Bret i Flight of the Conchords som ger upp bandet för att jobba med att hålla i skyltar på gatan. Jag har faktiskt sökt ett sådant jobb här, mest för att det vore så jävla bisarrt och komiskt att göra.
Tyvärr fick jag aldrig jobbet.

Min platta är snart färdig, så ni vet! Den håller på att mixas, det är väl en eller två låtar kvar innan det skall mastras och tryckas...
Jag ser fram emot det väldigt mycket.
Det lär nog inte bli några spelningar i Sverige på ett bra tag tror jag, men det är klart att om någon bokar mig och betalar bra utöver resa och sådant så kan vi ju snacka.
Men som sagt, jag är ju inte det hetaste på marknaden längre och sanningen att säga så skiter jag i det. Jag har fullt upp med att överleva och leva.


Comments
Posted by: sandra

hoppas de löser sig med pengarna!

längtar efter nya skivan!:)

2009-11-11 @ 18:24:40
Posted by: brewster

titel på skivan? låttitlar?

vem mixar?

hur många spår?

influenser?



jag e nyfiken.

I en strut.



2009-11-13 @ 11:32:16
Posted by: Pontus

Jaa, hoppas att du får ett jobb snart! Och hoppas verkligen att någon betalar din resa för att spela i sverige. Annars hoppar jag på ett flyg till austin! :D

Posted by: Pernilla

Hoppas du snart hittar dig ett jobb, men kanske inte det lättaste idag.



Ser framemot skivan och gjort länge, hos mig och sambon lär du alltid vara populär :)

2009-11-18 @ 11:40:52
URL: http://candygirl84.webblogg.se/

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks