I Hotell lobbyn.

Klockan är ett på natten ungefär och vi sitter här i hotellobyn på frimurarhotellet i Linköping efter en heldag/helkväll med spelning och en tillhörande öl. Ljudkillen var en gammal bekant från tidigare Linköpingbesök, Gert, en av de bästa och trevligaste ljudkillarna i Sverige. Spelningen var bra även om både Sara och jag var lite ringrostiga eftersom vi inte gjort en livespelning på nära nog två år, varken med hennes musik eller min.
Nu ska vi upp och sova och i morgon blir det hyfsat tidig uppgång med bastu och bassäng, kanske t.o.m. en sväng i gymmet, men ärligt talat tror jag det när jag ser det.

Det var en bra kväll i alla fall!

Minnesvärt: Vi tankade bilen i Jönköping och när jag skulle betala visade det sig att mitt kort var tomt. Vad göra? Som tur var hade Sara någon hundring på sitt kort, så tack och lov löste det sig. Vad gör man annars i det läget? Putsar bilrutor i ett par timmar? Eller pumpar de ut bensinen ur tanken?

Comments
Posted by: Andreas

Tack David för en jättefin spelning igår! Bra val av låtar och bra genomfört (men Song against life saknades lite...)! Lite trist med den dåliga uppslutningen, men det gjorde att det kändes väldigt personligt för oss som var där! Lycka till på kommande spelningar, ser fram emot debaser!



/Andreas o Sara från Sthlm

Posted by: David F

Tack själva! Det är alltid trevligt att spela för folk som verkligen verkar tycka om musiken och det gjorde ju alla som var där i Lördags.

Song Against Life, ja...ett tag kunde vi inte göra spelningar utan att inkludera den, första gången vi försökte fick vi nästan stryk av ett par killar.

Tack för samtal och en trevlig kväl och hoppas på att se er på debaser som sagt!

2009-05-11 @ 17:18:20
Posted by: Anonym

Va?!

Var? när? hur?

Debaser - Malmö eller Stockholm?

Och som sagt när och hur?



Vill verkligen se dig innan du blir "americano" och hoppas få tillfälle till det. Kan inte hålla mig tills jag får hålla i din nästa skiva.

2009-05-11 @ 17:29:25
Posted by: Andreas

Skyll dig själv när du skapar en sån monster-hit!! :-)

2009-05-11 @ 20:22:47
Posted by: Madelein

Hej David! Debaser ? ska du spela där? (hoppas det e i Malmö såfall) mvh Madelein

2009-05-12 @ 13:26:18
Posted by: Andreas

Hmm...någonting är väldigt koko med spelaren på din myspace... den spelar upp någon annans musik samtidigt som dina låtar. och det är bara på din sida, ingen annans... skumt.

2009-05-14 @ 10:59:14
Posted by: David F

Det låter inget vidare...får kolla upp det. Börjar förresten bli dags att lägga upp något nytt snart!

2009-05-14 @ 18:34:07
Posted by: Paulina

Hej David!



Hittade precis din blogg, och blev så otroligt glad när jag började läsa! Sättet du skriver på i din blogg stämmer så bra med din musik, tack för att du behåller din musik mänsklig och personlig!



Måste bara säga att din musik har inspirerat mig otroligt mycket och fått mig att våga spela på scener i min hemstad! Nu är jag snart klar med min första skiva, så tack så mycket för all inspiration!



Sitter just nu och lyssnar på en av mina favoritlåtar, April & May. Ha det gött!



mvh /Paulina

2009-05-16 @ 11:02:24
Posted by: David F

tack Paulina, verkligen roligt att höra, det är den bästa belöningen när folk berättar vad min musik betytt för dem.

Grattis till skivan!!

ha det göttare :-)

/David

2009-05-16 @ 12:20:08

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks