EN Pixies cover från förr

Det här blir kort, för jag är astrött efter dagens jobb.
Någon gång under 2004 blev jag tillfrågad om jag ville vara med på en hyllningsskiva till Pixies. Eftersom jag älskat Pixies sedan jag hörde dem på en brusig bandspelare i en källare i Munka Ljungby när jag var 17, så tackade jag genast ja. Jag bestämde mig fort för att göra "Wave Of Mutilation", en av många favoriter. Jag drog med Sara och repade in en version av låten, som jag faktiskt tycker är cool trots den fattiga ljudkvalitén. Vi spelade in hemma och i replokalen under en dag eller två, på min 8 kanals porta. Den där låten har legat mer eller mindre bortglömd sedan dess och jag tycker det är synd att den bara ligger där, därför har jag lagt upp den på Myspace så alla som vill kan ladda ner och göra vad fan man vill med den.

hit och kolla.

Samlingsskivan den var med på heter "Lalalove you Pixies" och gavs ut på Düsseldorf recordings.
Andra medverkande bla. Hamell On Trial, Quit Your Dayjob, Mattias Alkberg m.fl.

Peace love and misunderstanding
/D

Comments

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks