Bra och dåliga saker

Jisses vad dagarna går fort hela tiden! Tiden springer iväg, men när händer det något? Jag tänker ibland att jag ska blogga lite, men sedan slår mig tanken att jag har ju för fan inget att skriva om.
Måndag: körde ut reklam till de olika slingorna, delade ut reklam på Ängelholmsgatan, Möllevångsgstan, Slöjdgatan. Hur kul blir det att läsa om?
Det är därför jag låter bli att skriva.
Förra veckan sålde jag min elgitarr, så nu blir det ingen mer elektrisk musik på ett tag. Den gamla trotjänaren akustisk gitarr får vara med lite istället, men framförallt är det pianot som står i centrum på de flesta nya låtar. Av alla de låtar jag siktar på att spela in till skivan så är nog 11 av 14 pianobaserade. Det går i cykler det där med vilket instrument som står i centrum.Sista Citizensskivan t.ex. var nästan helt baserad på elgitarr. Inga låtar till den skivan skrev jag på piano - kanske som en motreaktion på soloplattan som ju nästan helt var pianobaserad den med.

Jag har gått in i en kokong nu när mörkret sänker sig över oss redan vid halvfemtiden. Det är tungt och trist och jag försöker tänka ljusa tankar för att överleva. När jag var yngre brydde jag mig inte så mycket om mörkret - jag kunde till och med uppskatta det, men det gör jag inte längre. Jag har blivit som en pensionär. Snart flyttar jag till Kanarieöarna och sitter på min veranda och dricker Gevalia i skuggan under ett parasol, gnäller på värmen och talar väl om Sverige. Hehe.

Bra saker den senaste tiden:
Barack Obama - jag fick rysningar när jag såg tv-bilderna från segertalet. Det är svårt att fatta att vi faktiskt får uppleva en sådan historisk händelse som en svart president i USA. Som heter Hussein dessutom. Det är så mycket större med politiken där borta, det betyder så mycket mer på något vis, och det var fantastiskt att få se människornas hopp och genuina glädje i deras ögon.

Håkan Hellström - såg programmet med Håkan i "De kallar oss artister". JAg har alltid hyst en enorm respekt för honom som låtskrivare och som person och den respekten är obruten. Håkan regerar. En av få svenska artister som går sin egna väg utan att slicka uppåt och sparka neråt!

Jag är frisk. Gjorde en totalkoll av alla mina värden och det visade sig att jag mår prima. Kan jag nu bara lura hjärnan också så klarar jag den här vintern också!

Lite sämre - min dator påstår att det inte går att ladda upp bilder från min kamera...så det blir inga bilder från projektet "Malmö by Light". Det hade det blivit om datorn gått med på det.



Nu är den såld...

Comments
Posted by: Makkadam

Ska bli grymt spännande att höra pianolåtarna (och de andra också såklart)



Obama lyckades hålla mig vaken kl 6 på morgonen iaf .-D



Om jag hade haft en blogg hade jag skrivit att jag nu har köpt min flygbiljett till Holland för min andra termin utomlands! Go me! Och inte att glömma Go David!

2008-11-13 @ 17:08:10
Posted by: Pernilla

Roligt att läsa din blogg när du väl skriver :)



Längtar tills man får höra din nya skiva, väntar med spänning.

Posted by: Sara

"Jag är frisk. Gjorde en totalkoll av alla mina värden och det visade sig att jag mår prima. Kan jag nu bara lura hjärnan också så klarar jag den här vintern också!"



- vad menar du med det?

2008-11-15 @ 15:29:54

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks