Saker som värmer.

1. går var det Fredag och det kändes som om posten aldrig skulle ta slut när jag var ute på min runda. Det var lite tradigt bitvis, men fram emot slutet kom jag till en dörr i en trapp där det satt en välbekant liten kattsilhuett uppklistrad på dörren och tittade på mig.
Det värmde.

2. I dag fick jag ett mail från en kille i USA som har en blogg, han hade gjort en fin recension av min gratis EP.
Läs den här:
http://sixeyes.blogspot.com/2008/02/david-fridlund-offers-free-ep.html
Som kämpande musiker är det alltid extremt värmande att få en sådan fin recension.

3. Jag fick ett jävligt sorgligt men fint brev av en kille i Göteborg härom dagen. Han skrev om livet och döden, för att sammanfatta det kort, och gav mig en viss roll i att han klarat sig igenom det fram till denna dag.
Att folk skriver till mig som en del faktiskt gör (det hade varit roligt om det hände oftare, men jag är alltid glad för det lilla) och berättar om hur min musik faktiskt har "räddat" dem eller åtminstone hjälpt dem igenom svåra tider är nog det finaste beröm, eller betyg man kan få för det betyder att det jag håller på med faktiskt gör en liten skillnad hos någon. Och då är det värt det.

Comments

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks