Gitarr säljes

Ja vafan, har man en blogg kan man väl använda den till fullo...:

Jag har en elgitarr som jag måste sälja, är det någon som är intresserad? Hör av er här och lämna en emailadress så kontaktar jag er.
Det är verkligen en kär sak den här gitarren, men jag kan inte ha kvar den eftersom det finns så mycket andra saker som jag behöver fixa och som kräver pengar. Trist, men sant. Jag köpte denna vackra Jaguar 1962 re issue av USA - modell 2004 och på den skrev jag alla låtar till senaste Citizens plattan. Den har rest runt med mig i en massa länder, t.o.m. hälsat på i USA.
I fint skick. Case ingår.



image147

I övrigt har helgen gått fort som vanligt och idag var det den första riktigt sköna dagen med vårkänsla. Jag har röjt på balkongen, vilket väl är ett vårtecken så säkert som något...

Comments
Posted by: Makkadam

Många fina toner har spelats på den där. Minns när du skrev att du skulle sälja den förra gången och du ångrade dig i sista sekund. Du verkar inte vara lika ångerfull nu. Det är alltid något gott.

En tanke har slagit mig. Lära sig spela gitarr på äldre dar. Fast förmodligen är sådant för sent. Akustisk i så fall. Om jag skulle få infallet, finns det tabolaturer från senaste EP:n?

2008-04-14 @ 23:17:24
Posted by: Mandy Juno

Jag hoppas få se dig på en scen snart igen. För David & the Citizens är mitt hjärtas favorit musik. Dina texter går rakt in. Som små fjärilar.

KRAM och lev väl!

Posted by: Terje

Hej David. Känns sorgligt att din ekonomiska situation innebär dessa åtgärder. Jag vill helt klart hjälpa oo skulle ge mer än 3000 lax om jag bara hade möjlighet. Antar att jag är första budgivare. Hade bra!

2008-04-17 @ 12:40:40
Posted by: Kogo

Jag är en av dem få som orkade tabba David & the citizens låtarna. Dom som finns ligger på swedetab, runt 30 st. Vad jag vet finns det ingen från senaste Ep:n.

Vilken prisklass ligger elgitarren i?

2008-04-17 @ 15:24:52
Posted by: Marcus Cato

Tjena mannen!

Kom just att tänka på det sköna Spinal Tap-ögonblicket när vi var i Norge och på väg till Oslo från östkusten (trodde vi...) och plötsligt befann oss mitt ute på nån jävla grusväg som plötsligt tog slut mitt bland bland bergen. Haha, hur kunde vi vara så jävla pantade att vi trodde att det var vägen mellan Trondheim och Oslo? Hahaha! Tänk att vi stannade nån jävla gubbe som gick omkring där mitt ute i ingenstans och frågade var vägen till Oslo blivit av? Haha!

Jaja, det var länge sedan vi sågs. Ni kan väl komma gärna förbi på en kaffegök nåndag, så kan vi gräva efter fler Spinal Tap-ögonblick.

PS. Vad fan, ska du verkligen sälja gitarren...? Har du sålt allt annat av värde redan (rövhålet... tv:n...)?

2008-04-17 @ 21:01:46
Posted by: David

Det där ögonblicket i Norge är något av det roligaste som hänt under alla mina turnéer. Vi var verkligen i ingenstans när vi snubblade över en norrman att fråga om vägen. Som jag minns det frågade vi om det var vägen till Sverige. Mannen skrattade gott, han tyckte väl antagligen vi var helt pantade. Dumma svenskar, liksom, hehe...
Jo, jag måste sälja gitarren, har en grym kvarskatt från förra året...
Ha det gött Cato!

2008-04-18 @ 16:00:33
Posted by: Andreas Winterburn

Jag tycker inte att du ska sälja din jaguar...visst, jag känner till din ekonomiska sits, men den där gitarren har ju en själ och ett värde långt bortom allt vad kvarskatt heter. Om du är en riddare i skinande rustning som kämpar för den sanna musiken i en värld av konstnärlig inflation, då är ju fendern din lans eller din springare eller din följeslagare :-)... en sådan kan man inte bara överge, så låt bli.
Ni hör ihop. Sälj datorn istället eller trumsetet.

/Andreas

2008-05-01 @ 23:08:25

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks