Fredagsöndag


För alla er andra är det Söndag, men för mig är det Fredag, för min arbetsvecka slutade kl.16 i eftermiddags och jag cyklade hem mellan kyrkogårdar och hus under en klarblå himmel. Samtliga arbetskamrater idag fastar eftersom det är Ramadan i en månad, så jag fick frossa i frukostsmörgåsar och filmjölk medans de tittade på.
Såg ett inslag på Sydnytt om flyktingpolitik i Ystad. Reportern frågade om det inte är viktigt och bra med mångfald i ett samhälle, varpå politikern svarade att "ja, det är ju gott med kebab ibland...".

Ja, jisses, om det är den offentliga bilden så kan man ju undra vad hon (politikern) säger när kameran inte är på? Jag har inget eller väldigt lite hopp om att världen någonsinkommer bli bättre än såhär.
Jag skäms över det faktum att jag inte känner en enda människa som har utländsk bakgrund. Inte förrän jag började på Kommunteknik har jag haft med andra än bleka svennar som mig själv att göra. Märkligt.

Jag har ingen lust att skriva mer, tänkte dela med mig av tre bilder från en kommunalares vardag. Blåsigt värre på Bo-01
.

jag framför turning torso, kameran i bilen.



bilen och havet



Jag försökte fånga hur vågorna skummande piskades upp över stenarna, men missade topparna hela tiden. Det blåste så att bilen vaggade.

Comments
Posted by: Malin

Oh, snygg bild på dig där !
Fått hem din skiva nu förresten. Så otroligt, underbart bra. Lyssnat på repeate på skivan nu sedan jag fick den - en vecka sedan ungefär. Kan gissa att den kommer ligga i cd-spelaren tills nästa skiva kommer ut, så stressa inte med den nya (för hoppas självklart att ännu en kommer i framtiden). Jag njuter så länge :)

2007-09-18 @ 19:52:23
Posted by: David

Snygg bild, hehe...well, det är så jag ser ut i alla fall :-)
Fan vad glad jag blir att du tycker om skivan! Det glädjer mig verkligen!
Nästa skiva ja, den dagen ser jag fram emot, kul att du gör det med!

2007-09-19 @ 11:31:53

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks