Att köpa prylar...

Först säger jag tack till alla varma själar som gratulerat mig för förlovningen. Det var förvånande många som hörde av sig, tack för det!

Sedan en annan sak; det händer då och då att folk skriver och vill köpa tex. en David Fridlund eller D&tC- tröja av mig för att de vill stötta mig och hur värmande det än är så får jag faktiskt inte och har aldrig fått en spänn för att någon köper en tröja eller annan merchandise. De pengarna går till Adrian Recordings och Adrian och jag har ingen kontakt alls längre.

Så - om ni vill stötta mig är det bättre att köpa en skiva, då trillar det i allafall in några kronor en gång om året när försäljningen redovisas.
Om jag får råd i framtiden så ska jag trycka upp egna tröjor och sälja, eftersom det trots allt är jag som ritat citizensloggan men just nu har jag inte några planer på det...

image118
En burk på byrån där vi samlar till något...

Comments
Posted by: Malin

Taskigt att du inte får några pengar för tröjorna !
Hoppas du får en fin dag i alla fall.
Själv ska jag sätta mig och plugga och lyssna på den enda skivan någonsin som jag kunnat plugga till (jo, det är sant) - din senaste skiva. Vet inte om det har att göra med att det är en del klassiska låtar på den, eller om det helt enkelt är så att den gör mig så lugn ändå.
~ Kram ~

Posted by: sara-san

hej! jag har köpt din nyaste skiva, den var jätte bra! vilken tur att du fått lite pengar för det. :) men VARFÖR får inte du pengarna?? kan du inte begära dom? det är ju ditt arbete ju, inte doms? kram

2007-11-30 @ 10:09:35
URL: http://zo0et.blogg.se
Posted by: Brendan

Hi, David.

Unfortunately for me I cannot read Swedish, so this may be a completely inappropriate response to this blog post, but I wanted to say that I just found the Youtube videos of the new songs you recorded in your living room in September.
Wow, the song "Line" is superb and immediately struck a chord with me.

I am so very much looking forward to a second David Fridlund solo album.
As I said, I can't read Swedish, so I don't know how that's coming along, but I want to wish you the best of luck with it.

I've kept up with your myspace blog in English, and it pained me to hear of you struggling financially, so I was wondering if there's some way your fans could make a direct donation toward helping you continue to write and record your music.
I probably couldn't offer you enough to rent a recording studio , but it would feel nice to at least buy you a good dinner.
:)

Best wishes from the USA,

-Brendan

2007-12-02 @ 16:12:07
URL: http://thereverend.com
Posted by: Ellen

Jag har lyssnat på din musik sen jag var 12 (alltså i 4 år) och min storebror spelade den högt från sitt rum.
Jag har bytt musiksmak och stil många gånger men jag tröttnar aldrig på David Frilund. ^^
Min största lycka var när jag såg dig på malmöfestivalen förra året.
Om jag hade vetat var du bor hade jag gått hem till dig, gett dig 150 spänn (istället för att du får typ 20 spänn av en skiva) och fotat mig själv utanför din dörr och kännt mig sjukt cool.
All makt åt David, vår befriare!

2007-12-04 @ 20:40:40
Posted by: David

Oj, där satte du just lite perspektiv på hur länge jag har hållit på med musiken...sådana berättelser är jävligt roliga att få höra!
Vet iof. inte om jag kan befria någon, men om jag med min musik gör tex. din dag lite bättre så är det ju underbart :-)
Ha det fint Ellen!och tack.

2007-12-05 @ 09:50:08

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks