Åseda rules

Jaha...så var man tillbaks på Möllan igen efter ett dygn på släktträff i Småland, närmare bestämt i skogarna i närheten av Åseda. Jag träffade min farmor för första gången på typ 15 år. Hon var liten och gråhårig och verkade glad över att se mig igen. Lille David, lille David sa hon och kramades om och om igen. De flesta av mina kusiner har jag faktiskt träffat genom musiken. Johan träffade jag i Stavanger när jag var där och spelade 2005 och Måns och Anna dök upp i festtältet vi hade på Emmabodafestivalen 2006. Simon träffade jag när jag och Sara spelade på Storsjöyran i Östersund och just som vi skulle mötas upptäckte jag att mitt konto var tomt så jag fick låna 200:- av honom. Inte precis vad man vill göra när man inte har setts på sisådär en 15 år... de är härliga typer allihop hur som helst!
Det kändes jävligt bra att vara med i går, av någon anledning (mest min egen dumhet och envishet) har jag helt tappat kontakten med släkten och det var en nystart att träffa alla igen. Det är jäkligt trevliga människor, men det har min brorsa inte fattat ännu för han vägrar att följa med. Kanske kommer han till den insikten också en dag.
Och tystnaden på natten när vi skulle gå och lägga oss...den totala tystnaden som nästan skär i öronen...den saknar jag för här på Möllan är det hundratals fotbollstokiga Irakier som far omkring och tutar med sina bilar och viftar med flaggor och bränner av fyrverkerier för någon matchs skull och kontrasten till Åseda är total. Jag föredrar Åseda faktiskt, i det avseendet.


Malmö stad borde skaffa en ny slogan:

Malmö - Sveriges mesta biltute - stad. eller:
Malmö - där glädjetutor ljuda!

I går blev det mycket mat och kakor så ikväll blir det sallad och linssoppa. Man får vara snäll mot magen. Och mot varandra.

Comments

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks