Stråkar och drömmar

Lördag. Grått.Eller var det fint väder? Jag vet inte riktigt, jag missade dagen på något vis.
I Torsdags var Tomas Ebrelius här och lade lite stråkar på en låt, det blev bra tror jag men jag måste klippa i ordning det hela lite innan jag vet, just nu är det stopp i huvudet på den låten och jag måste ta ett steg tillbaks för att kunna se konstruktivt på den igen. Men det blir bra...
På Måndag hoppas jag lösa problemen med att bränna MP3or på datorn och sedan borde det inte dröja innan jag kan slänga ut mitt inspelningsprojekt på nätet som jag lovat. Allt tar mer tid än man tror, men häng in there så kommer det lite musik snart, jag lovar!

I går natt drömde jag att jag var stålmannen och jag flydde från maffian i en bil tills jag insåg att det var bättre att flyga. Hamnade med Sara på landet hos en familj som hade flytt civilisationen. Pappan i familjen var obehaglig, en sektledartyp och han försökte ha ihjäl oss med gift i maten.
Sedan blev det en annan dröm där jag kom hem efter att ha varit bortrest en tid och då hade en före detta bekant hängt upp ett stort collage med text och bilder där jag o Sara blev hånade och förlöjligade.
Irriterande drömmar som hängde kvar i humöret på något sätt.

I morse vaknade jag vid halv sju av att en granne hade fest och spelade "One" med U2 på väääldigt hög volym, men det är en fin låt så det gjorde inget.
Jag kom att tänka på en sommarnatt när jag satt på balkongen med ett glas vin, det var alldeles tyst och stilla ute, ljummet och vackert. Plötsligt hördes "Godess On A Highway" eka någonstans nerifrån gatan och det var så rätt, så vackert och magiskt att jag trodde det var en dröm. Det var det inte, bara en magisk stund.

Comments
Posted by: Makkadam

Snart kommer jag få en magisk stund. När jag kommer få höra lite material från dig. Mina förväntningar kommer uppfyllas. Det vet jag redan. Hoppas verkligen att man kan få betala för låtarna också. Göra som Radiohead?

2007-12-09 @ 14:20:30
Posted by: David

Hörru Makkadam, du får akta dig så du inte hoppas för mycket - tänk om du hatar de nya låtarna, vad gör du då? ;-)
Ja, jag gör väl en Radiohead av det, jag tänker låta folk betala vad de känner det är värt, om de vill betala något alls. Demokratiskt på något vis antar jag.

2007-12-10 @ 09:23:03
Posted by: Sandra

Haha läskiga drömmar dedär!
Och håller med Makkadam! Ikväll har jag lyssnat på din musik nonstop och jag kommer på om och om igen hur sjukt bra det är! Ser framemot de nya låtarna :)

2007-12-12 @ 01:55:47

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks