Almost There...men bara nästan...

Nu har det snart gått två veckor av strul med slutfasen av mitt inspelningsprojekt och ikväll var det tänkt att det skulle lösas en gång för alla.
Nu blev det inte riktigt så trots alla ansträngningar av mig själv och min vän Danne.
Först var det plötsligt mono i hurlurarna och efter en halvtimme startade vi om datorn och då blev det stereo igen som det skulle.  Försökte bränna mp3:orna på min dator, men det gick inte. Slösade en cd skiva på det.
Sedan fepplade vi ett tag med usb - minnen och windows mediaplayer. Konstaterade att det bästa sättet att få ut låtarna ur burken var att föra över dem på mitt usb minne och sedan tanka in dem på Dannes super laptop och där bränna  på cd.
 Bara det lilla problemet att det ju inte fanns någon cd på hans superlaptop så det blev ju svårt.
Ok, vi tankar in det på vår ordinära dator, den som jag skriver detta på. Men, nixpix - datorn hittar inga drivrutiner för usbminne och det är för lite kraft i datorn för att kunna ladda ner rutinerna för det. (detta är en dator från 1998 med windows - 98, ledigt utrymme 713mb)
Så...sista alternativet blev att danne får lägga över låtarna på sin andra dator när han kommer hem och maila dem till mig så jag kan öppna dem här (om nu datorjäveln fixar det)...bara det att när jag nyss lyssnade igenom låtarna så var allt som det skulle - förutom att det fattas ett par sekunder i slutet på sista låten och det ska fan inte vara så efter allt jävla jobb jag haft med det...

Datorer, haha! :-)

Så kära vänner, det dröjer lite till...ha tålamod!

image119 
När datorerna krånglar...

  
...så ser jag ut ungefär såhär...

Comments
Posted by: Malin

Attans bananer att datorerna krånglade ! Håller tummarna att det fixar sig med alla låtar - den som väntar på något gott väntar aldrig (alltid) förlänge ;)

Posted by: Sandra

Oj vad jobbigt de där lät. Jag hade blivit riktigt förbannad. (du ser inte så himla glad ut på bilderna i heller! haha) Hoppas det löser sig till slut i alla fall.

2007-12-12 @ 01:59:16
Posted by: Erik

Kort fråga, är Joel Fridlund din bror?

2007-12-13 @ 19:44:26
Posted by: David

Kort svar,Ja!

2007-12-14 @ 10:09:29
Posted by: Makkadam

David! Tell me words, tell me words!

2007-12-16 @ 07:35:11
Posted by: Makkadam

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får något fint i present!

Ja, må han leva. Ja, må han leva...
Ja du vet rutinen .-)
Ha en bra födelsedag!

2007-12-17 @ 05:13:46

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks