Tomma tunnor skramlar mest...

Det är påsk, Jesus har dött och återuppstått, lammen har slaktats och ätits upp och skitits ut igen, påskägg har öppnats och slukats, jorden har snurrat ännu ett par varv och allting är sig likt i Malmö. Samma gråa skyar, samma sura kassörskor som knappt ser på en eller säger hej tillbaks.
USA var fantastiskt roligt och det känns som att befinna sig i ett dockhus när man kommer tillbaks till den här lilla hålan.Och i det lilla dockhuset sitter dockan David i docklägenheten och tänker docktankar om livet och existensen...
Tankar på folk och deras beteende och längtan efter att få bekräftelse. Tankar ploppar upp som inte har med varandra att göra överhuvudtaget, eller har de det? Tanken på den unga killen med hockeyfrilla som jobbade på en klubb i New York och som hade möte på kontoret med sin dealer precis bakom min rygg och som sedan dealern gått frågade mig och Sara om vi ville ha vårt kokain före eller efter spelningen...how about never?
Han skröt över sin egen förträfflighet och hur coolt jobb han hade som fick se band, supa och do drugs every night! Grattis killen, men vad är det du söker egentligen? Bekräftelse kanske? Att få synas? Jag är så jävla bra och häftig - titta, det är jag som ligger bakom ditten och datten! Se mig! Ni måste fatta hur bra jag är!
Dockhus. Det är samma dockhusliv i New York som det är här, men det är kanske enklare att se det när man är utanför sitt eget dockhus, på besök i ett annat? Folk som hela tiden måste skrika för att synas, som alltid måste racka ner på andra och framhäva sig själv och sin egen förträfflighet kan jag inte annat än tycka synd om. Det är så ledsamt att se...att bara leva för att få de små snabba kickarna av bekräftelse -  sak samma om det är killen, dockan i NY som kickar loss på kokain eller någon som tex. skriver i en hipp (eller ohipp) gratistidning och får kickarna av att trycka ner andra människors kreativitet? Eller de som orkar ta upp diskussionen.
 Vem har rätt och vem har fel?
Vem gör något bra?
Vem gör dåligt?
Inte fan vet jag, men en sak står allt mer tydligt och det är att tomma tunnor skramlar mest. Ett gammalt uttryck som används för lite nu för tiden.

Andra ord som används för lite :
drasut
råsälle

Ja, det finns säkert en massa andra också, men dessa kom jag på just nu.



Comments
Posted by: Mango

Hej David!

Jag gillar dig, du gör ett sympatiskt intryck/uttryck! Var rädd om det!

/Mango

Posted by: Robg

Good point laddy. Men var drar vi gränsen mellan detta och jantelagen?

2007-07-28 @ 11:33:32
Posted by: David

Robg - om du nu heter så - utveckla lite, kan bli en intressant diskussion! Hur kom du fram till frågan om jantelagen?
:-)
D

2007-07-29 @ 18:52:54
URL: http://www.myspace.com/aboutsaraculler

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks