Four More Beers!

Ja, jag skall inte säga att jag är förvånad, men ändå jävligt besviken över att hela detta land har gått och blivit Reinfeltifierade...För mig är det i alla fall så att det liv jag lever/vill leva inte går ihop med en borgerlig politik och det är hemskt ledsamt att se att Sverige har gått på myten om den "enskilde individens rätt till att välja". Jag tror axelmakterna - förlåt - alliansen kommer ha 4 år på sig att leka och köra allt i botten innan folket förhoppningsvis tar sitt förnuft till fånga och röstar in en vänsterregering. Å andra sidan kanske det svenska folkets förnuft är försvunnet eftersom Sveridemokraterna fick över 20% i tex. Landskrona. Hjälp.

Jag säger inte "Four More Years" utan "Four More Beers!" Det kan sannerligen behövas lite hjärncellsförlust för att orka sig igenom den här sörjan. Ska åka till Tyskland med Citizens i helgen. Där röstar man in rena nazistpartier i politiken. Det känns inte heller så fräscht.

 "Don't mention the war! I did once, but I think I got away with it..."

Comments
Posted by: Sara

"Four more beers"
Skämtstjälare där ;o)
Jag ÄLSKAR dig :O)
Vi ska nog klara av allt med knutna nävar ;o)
Annars får vi flytta till NordIrland.
Jag är sjuk och behöver vård - inte mentalt men fysiskt och nu ska jag börja med att bada det bad du så vänligt har tappat upp till mig :O)
Puss!

Posted by: Mango

Tänkte kolla in staden lite innan man åker dit. Kollade på en club som verkade hyfsad, vad ser man ska spela "David & the C..."! Vad tänker man "Var har de lärt sig tala tyska?". Ska som sagt till Berlin nästa helg, men vi kommer på fredag, ni spelar torsdag, synd.

2006-09-18 @ 23:18:05
URL: http://magnusjosefsson.webblogg.se/
Posted by: Matte

Lycka till i Tyskland, drick fyra öl åt mig också. Nu är vi i opposition, nu kan vi skriva protestsånger.

2006-09-19 @ 08:49:36
URL: http://mattematarmonster.blogspot.com/
Posted by: Albin

Proletärer i alla länder förenen eder! Citizens gör musik till bland annat mina öron vilket gör stunderna av politiskt sorgelandskap över "vårt" så kallade land lite lättare att leva i! TACK! (Vems är Sverige?)

2006-09-21 @ 22:20:05

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks