Johanneskyrkan och annat. (Sorry - it's in Swedish!)

På fredag om en vecka (den 28/10) spelar jag och Sara i Johanneskyrkan, som jag sagt tidigare... Det blir en hel del låtar från Amaterasu, men även ett par nya låtar. Kom dit! Det börjar kl. 21 och jag tror att det är gratis. Det måste det ju vara, jag menar- ta betalt för att komma in i en kyrka låter helt fel eller hur?

Fick 500 spänn av min käre far  med posten i dag, vilket räddade tillvaron lite och tillät oss att unna oss något gott för en gångs skull.(det var  instruktioner i brevet att vi skulle unna oss något gott...)  Så vi gick till Möllans Ost (shit,vad mycket godsaker de har där...livsfarligt att gå in för man vill gärna köpa hela jävla affären... ) Det blev tryffelkorv och Cados - en Brie som är doppad i Calvados sista lagringsdygnet. Det är roligt att handla där, för dels lär man sig lite om olika ostar, korvar och skinkor, och dels är det jävligt kul att studera de "rika,förnäma" människor som kommer in ibland och kliver runt med näsan i vädret, haha...!

Jag såg en fin dokumentär på tv om en hök som flyttade in i Central Park, New York. Det var tydligen första gången man hade observerat en sådan i den miljön. Han trotsade allt sunt förnuft och lyckades locka till sig en hona och byggde ett bo på fasaden av ett hus som vette mot parken. de fick tre ungar som de mot alla odds lyckades inte bara hålla vid liv, utan dessutom lära flyga och allt annat som skall till för att överleva. Hårt nog i naturen kan man tycka. Tänk då hur det är i en av världens största städer. På något sätt var det jävligt skönt och befriande att se något som trotsar den här världen,alla lagar och regler och bara kör sitt eget race. Jag känner mig ofta som en total främling i samhället, känner inte att jag passar in i det dagliga spelet om hur man skall vara eller vad man skall göra. Men jag är inte ensam, va?

Comments
Posted by: Anders

Du e absolut inte ensam vännen .. ta hand om er

2005-10-22 @ 11:25:33
Posted by: JC

heya......gonna just play the albums on friday and wish i were there
really feel like i will miss something....

2005-10-27 @ 03:46:49
Posted by: Ida

men nej. jag som har missat varenda gång du spelat med ditt soloprojekt! och nu missar jag det igen. hade varit astufft att få uppleva låtarna i den akustiken.. du får lova att spela i malmö snart igen. så man får se dig nångång!

dina texter träffar för övrigt rakt in i hjärtat. jag känner igen mig alltför väl. det är fint.

2005-10-28 @ 00:26:52
Posted by: David

osis Ida! Det dröjer nog en tidsålder tills jag spelar live här igen... :-(
synd, men tack för de fina orden! Ha det bra!

2005-10-28 @ 11:16:38
Posted by: Sara

Det gick bra i alla fall. Fts följer av och med D.

2005-10-29 @ 01:01:30

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks