Spela, öl och kvastskaft

Lördag.
Vi lyckades fixa med det tekniska och småsprang sedan till scenen i folkets park där vi skulle spela Sara och jag. I första låten spelade jag konsekvent en halv ton för högt upp och det lät naturligtvis för jävligt. Jag ber om ursäkt för det men jag får skylla på stress och dålig medhörning. Det tog sig allt eftersom vi kom igenom setet och jag tyckte bitvis att det kändes riktigt bra. Det var bra med folk och vänner och de flesta tycktes uppskatta vårt framförande. Personligen tycker jag Saras låtar är riktigt unika och vackra.
Efter att ha rafsat ihop alla grejor gick vi hem och lämnade bråten, sedan gick vi till På Besök - Malmös bästa och mest avslappnade hak - med några vänner och tog två öl. Det var riktigt trevligt. Sedan hem och från balkongen såg vi hur det plötsligt exploderade ett bråk och folk sprang ut från Golden med kvastskaft som de slog med full kraft i huvudet på en kille. Det small till och ena skaftet gick av, så hårt slog de. Satans jävla idioter. Hur fan kan man slå någon i huvudet så? Jag vet inte vad det handlade om eller vem som gjort vad, men jag blir knäckt av mänsklighetens sätt att vara. Jag vill flytta härifrån, det dräller av testosteron och machoattityd häromkring och jag hatar det.

Nu ska vi på släktträff.

Comments
Posted by: Kitty

"Det är läskigt att veta att isen i arktis smälter, men inte isen i den mänskliga naturen."
Ett mycket passande citat av Stig Johansson.
För övrigt tyckte jag mycket om spelningen i folkets park!

2007-07-22 @ 19:45:25

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks