Listen up!!

David & Sara

You can only hear it here: the brand new track "Tears Are In Your Eyes", which is a demo recording I did in May. It will eventually feature the love of my life Sara Culler on backup vocals. She's not on this version, but you can get a pretty good idea of how it will sound. We've performed this song live a couple of times and if by any chance you happen to be in Germany or Austria this September (16-24th)  you just might get a chance to hear it live!!
Enjoy!

Click here!

Comments
Posted by: soil

trodde först det var en cover på yo la tengos bästa låt, men så var ju icke fallet.
Snott titeln kanske?

2005-09-01 @ 00:25:11
Posted by: David

Ja, det har jag kanske, fast omedvetet. Jag har rätt nyligen blivit introducerad för bandet i fråga av min flickvän Sara.Hon har försökt få mig att förstå deras storhet, ngt som tagit flera år. Det är först nu jag börjat gilla deras musik.
"Tears Are In Your Eyes" är en snygg titel på en bra låt och jag är medveten om stölden. Se det som en hyllning!

2005-09-01 @ 09:56:13
Posted by: JC

i like this song

2005-09-01 @ 18:21:30
Posted by: Maria

"Tears Are In Your Eyes" är jättefin..!
Kommer den på skiva mån tro?

Känner mig riktigt inspirerad till att skriva egen musik nu. Var ett tag sen.
:)

2005-09-02 @ 13:58:19
Posted by: phobia

Ingen jättesensation egentligen, men det känns tryggt att höra att du fortfarande gör ok låtar.
lite ösigare och hårdare musik hade ju inte skadat, jag hade hört att det var nästa steg, men det kanske är the citizens...

2005-09-02 @ 15:04:04
Posted by: Johannes

Jättebra låt, as always.
Vill inte på nått sätt ta över musikskrivandet, men lite trumpet skulle passa över
"and I'm walking down a street..."-biten.
Men det kanske känns lite passé, bara en tanke.
Fortsätt att göra grym musik.

2005-09-02 @ 17:21:34
Posted by: Anders

Vackert som vanligt ..
ses snart

A.

2005-09-02 @ 17:47:14
Posted by: karolina

fin låt! var det den ni spelade på morgonpasset?

roligt med en blogg! kommer absolut gå in och kolla. kan kanske passa på att fråga om det inte blir någon spelning i Oslo i höst eller vinter? det skulle vara så nice...

2005-09-03 @ 10:46:21
Posted by: JC

Yeah, was that what you played on Morgonpasset ...tack karolina, I thought I had heard it before....but felt confused.....yep,./...nu it is klar!

2005-09-03 @ 11:57:31
Posted by: Sara

Jo! Visst spelade vi "Tears are in your eyes" på morgonpasset. Helt korrekt!

2005-09-03 @ 14:54:54
Posted by: David

Phobia- det som jag skrivit till Citizens kommande platta är helt klart mer gitarrbaserat och på sätt och vis hårdare än ngt vi gjort tidigare,lite i stil med "Big Chill" om du hört den.Knappt några trumpeter och ingen upptempo glädjepop. Jag försöker medvetet att skilja på sättet att skriva låtar till solo kontra Citizens och tycker själv att jag håller på att upptäcka en sida av låtskrivande som jag inte haft tidigare. Får se hur det låter på nästa soloplatta...

2005-09-03 @ 15:02:49
Posted by: Marika

Hej. Vet egentligen inta vad ja ska skriva, men ja vill skriva nåt... Lyssnar för fullt på skivan :) och jag får bara fler och fler favorit låtar! "Circles" är så himla vacker och "White van" går bara inte att sitta still till! :D nu har jag nog sagt mitt tror jag... för den här gången iaf! :P ha det bra! kram Marika*

2005-09-03 @ 15:42:10
Posted by: David

Tack Marika, det värmer! Circles är en av mina favoriter på skivan, mest för att Sara sjunger så fantastiskt bra på den...Ha det fint!

2005-09-03 @ 17:13:03
Posted by: Marika

Håller med dig helt! Hon sjunger så fantastiskt fint på den så jag får "gåshud" ;) kram*

2005-09-04 @ 13:37:56
Posted by: Sandra

Jättefin låt :]
Du är grym!
Men är det inte dags för en spelning i Visby snart? ;P Det tycker jag iallafall!

2005-09-04 @ 20:41:00
Posted by: David

Tack Sandra!
Jag skulle jättegärna komma till Visby och spela, jag var på väg dit för ett par månader sedan, men av olika anledningar blev det aldrig av.Tyvärr.Men om ett spelställe (typ Shindig) vill boka mig så kommer jag med glädje. :-)

2005-09-04 @ 21:24:35

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks